PRESUMPTE EXPERT EN TERRORISME

Crítiques a un tertulià de la Fox que va dir que a Birmingham "només hi viuen musulmans"

Emerson va afegir durant una entrevista sobre els atacs a París que a Londres "hi ha policia islàmica"

emerson en fox / {periodico}

1
Es llegeix en minuts

Steven Emerson, un comentarista de la cadena nord-americana Fox expert en terrorisme, ha hagut de demanar públicament disculpes després d'assegurar durant una emissió que la ciutat anglesa de Birmingham "és totalment musulmana" i que hi ha zones de Londres "on una policia islàmica pega als que no van vestits amb roba musulmana".

Emerson va fer aquestes declaracions durant una entrevista que li va fer la presentadora Jeanine Pirro en un programa dedicat als atemptats de París. Durant la seva intervenció, el fundador de The Investigative Project on Terrorism va assegurar: "A la Gran Bretanya, hi ha actualment ciutats com Birmingham que són totalment musulmanes i on els no musulmans simplement no hi van". Instants després, va afegir: "En parts de Londres, hi ha policia religiosa musulmana que pega i fereix greument els no van vestits d'acord amb les normes islàmiques".

#FOXNEWSFACTS

Les afirmacions d'Emerson es van convertir en un fenomen viral, i es va ridiculitzar el seu alarmisme i el seu desconeixement de la realitat. A Twitter es va crear l'etiqueta #foxnewsfacts, en què es ridiculitzava l'expert i la cadena.

Notícies relacionades

 

Tot plegat va portar l'expert a demanar disculpes públicament i a assegurar que faria una donació a l'hospital infantil de Birmingham.