La Comissió Europea diu que investigarà les ajudes fiscals de Luxemburg
La Comissió Europea (CE) ha dit aquest dijous que investigarà les ajudes d'Estat de Luxemburg que haurien beneficiat de manera secreta centenars d'empreses quan l'actual president de l'Executiu comunitari, Jean-Claude Juncker, era el primer ministre del Gran Ducat.
A penes cinc dies després d'assumir la presidència de la nova Comissió Europea, Juncker s'enfronta a l'escàndol dels 'LuxLeaks', documents secrets que revelen que Luxemburg podria haver vulnerat la normativa comunitària quan era el cap de Govern del seu país. El portaveu cap de la CE, Margaritis Schinas, ha donat aquest dijous explicacions en nom de Juncker, que s'eximirà de dirigir les investigacions i passarà la responsabilitat a la titular de Competència de la CE, Margarethe Vestager.
Notícies relacionades"Vestager farà la seva feina, ella és la responsable i ningú li dirà què ha de fer o no", ha assenyalat el portaveu comunitari, que ha afegit que "ningú ha de dubtar de la independència de tots els membres de la Comissió en les investigacions". Schinas ha tret importància als fets, ha dit que l'Executiu està "serè" davant la revelació i ha assenyalat que és "inevitable" que els països estableixin esquemes d'ajudes d'Estat i que el paper de la CE és investigar-les.
Anteriors indagacions
Ha recordat que l'anterior titular de Competència Joaquín Almunia ja va iniciar les indagacions sobre aquests esquemes d'ajudes al Govern de Luxemburg, així com contra Irlanda i Malta, i ha reclamat informació a Bèlgica, Xipre, Holanda i el Regne Unit. Els acords secrets fiscals entre Luxemburg i gairebé 340 multinacionals, entre ells Pepsi, IKEA, AIG, Coach o Deutsche Bank, entre altres, revelats pel Consorci Internacional de Periodistes d'Investigació (ICIJ), han rebut l'apel·latiu dels mitjans de 'LuxLeaks'.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- El CNI combat a Àfrica les màfies de la immigració irregular
- Comerç El mercat de l’Abaceria tornarà a obrir l’estiu vinent
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"
- Jaume Collboni. Alcalde de Barcelona "Esteu fent militància per Barcelona"