LA CARRERA CAP A LA CASA BLANCA

Michelle Obama i Ann Romney competeixen a Pinterest

La primera dama s'estrena a la xarxa social i iguala en poques hores la dona del dirigent republicà

Michelle Obama firma exemplars del seu llibre sobre els jardins de la Casa Blanca, dimarts, a Washington.

Michelle Obama firma exemplars del seu llibre sobre els jardins de la Casa Blanca, dimarts, a Washington. / Jacquelyn Martin (AP)

1
Es llegeix en minuts

Els equips de campanya del president Barack Obama i del seu rival republicà,Mitt Romney, han apostat en els últims mesos per les noves xarxes socials en auge, comPinterestiTumblr. Aquest dimecres va aterrar a Pinterest, una xarxa social de gran creixement als EUA, laprimera dama, Michelle Obama, que en poques hores va situar el seu nombre de seguidors a l'altura d'Ann Romney, la dona del candidat republicà, que es va estrenar en aquesta web fa tres mesos.

Malgrat liderar amb diferència en les ja consolidades xarxesTwitter iFacebook, els demòcrates estan més igualats en activitat en les noves xarxes socials, com Pinterest, que permeten potenciar lacara més amable dels candidats i especialment el de les seves dones.

En la seva estrena,Michelle Obama ha optat per destacar en el seu perfil la figura del seu marit, Barack Obama, animant els usuaris a firmar una targeta virtual per al president i penjant una foto del mandatari anys enrere quan la seva filla Malia encara tenia dents de llet.

Receptes i banderes

En elperfil de la dona de Mitt Romney, que reivindica el seu rol de mestressa de casa, hi ha publicades imatges de diverses receptes de cuina que troba interessants, fotos de coses que li agrada fer i instantànies d'objectes "patriòtics" amb el comú denominador de tenir estampats la bandera del país.

Notícies relacionades

Aquesta és la clau de Pinterest: els gustos de l'usuari. Aquest portal californià, llançat el 2010, ha guanyat popularitat en els últims mesos i permet a l'usuari crear col·leccions d'imatges vinculades a continguts existents a internet i compartir-les per marcar tendència.

Els perfils dels dos candidats són més tímids a Pinterest, però més actius a Tumblr, una web demicrobloggingen auge i que no va ser popular en la campanya de les presidencials del 2008. A Tumblr publiquen petits textos, fotos de campanya i vídeos polítics, amb la intenció d'arribar als votants més joves, un grup clau per a la reelecció del president.