GIRA EUROPEA DEL CAP DE LA CASA BLANCA
Obama, complimentat a Londres per la reina Isabel II
Carles i Camil·la i els ducs de Cambridge també han donat la benvinguda al president dels EUA
El mandatari s'ha reunit amb el 'premier', David Cameron, i amb el líder de l'oposició britànica

Barack Obama saluda la reina Isabel II davant de la mirada de la seva dona, Michelle, i del duc d’Edimburg, aquest dimarts, al palau de Buckingham. /
ElRegne Unit, amb lareina Isabel IIal capdavant, ha desplegat tots els seus fastos i protocol per rebre sense estar-se de res el president dels EUA,Barack Obama, en la primera jornada de la seva visita d'Estat.
Obama i la seva dona,Michelle, han acomiadat la jornada amb un sopar d'Estat ofert per la reina Isabel II d'Anglaterra, només la tercera amb què aquesta sobirana, que n'ha celebrat un centenar en la seva vida, complimenta un president nord-americà.
El president nord-americà ha començat la jornada amb una cerimònia de benvinguda als jardins del palau deBuckingham, on els Obama han estat acompanyats per la sobirana britànica, el seu marit, el príncep Felip d'Edimburg, l'hereu del tron, el príncep Carles, i la seva dona,Camil·la, duquessa de Cornualla. Obama ha passat revista a la guàrdia d'honor de la reina, a les ordres del comandant Rory Shannon, mentre des del pròxim Green Park els canons feien sonar 41 salves. A la Torre de Londres li feien cor 62 més.
Intercanvi de regals
Prèviament, els Obama havien tingut ocasió de saludar en privat els ducs de Cambridge -acabats de casar-, el príncep Guillem d'Anglaterra, segon en la línia de successió, i la seva flamant esposa,Caterina, amb qui han conversat uns minuts.
Es dóna la circumstància que els Obama ocuparan durant l'estada de dues nits al palau de Buckingham la mateixasuitede sis habitacions en què els nuvis van passar la nit de noces el 29 d'abril passat.
Després d'un dinar informal amb la sobirana, els Obama han visitat la col·lecció d'art del palau, on han tingut ocasió de contemplar el diari personal del rei Jordi III en què admetia que "Amèrica s'ha perdut" i expressava la importància de comerciar amb el nou país i mantenir vincles cordials en el futur. Com és protocol·lari, la sobirana i els seus convidats han intercanviat regals.
Líbia i el G-8
A continuació, la parella presidencial s'ha desplaçat a l'abadia de Westminster per dipositar una corona de flors davant la Tomba del Soldat Desconegut. També s'han desplaçat al número 10 de Downing Street per a una reunió informal amb el primer ministre, DavidCameron, i la seva dona, Samantha.
Però fins i tot dins de la formalitat que ha caracteritzat la jornada, en què Obama també s'ha reunit amb el líder de l'oposició laborista, EdMiliband, hi ha hagut temps per a la improvisació. Obama i Cameron s'han dirigit, fora de programa, a una escola en un barri deprimit de Londres, on han visitat algunes de les aules i s'han atrevit a jugar una partida de ping-pong amb dos dels alumnes.
Aquest dimecres, la pompa deixarà pas a la política internacional, que dominarà la bilateral formal que Obama celebrarà amb Cameron. En la seva trobada amb el primer ministre s'espera que tots dos abordin assumptes com la lluita contra el terrorisme i la situació a l'Afganistan i el Pakistan després de la mort el dia 1 de maig del líder de la xarxa terrorista Al-Qaida,Ussama bin Laden.
També abordaran la intervenció de l'OTAN a Líbia, l'agitació civil per exigir canvis polítics alPròxim Orienti lacrisi econòmica. Obama també pronunciarà un discurs davant el Parlament britànic, en què analitzarà les relacions transatlàntiques. El president és a Londres dins d'una gira de sis dies per Europa que ja l'ha portat a Dublín i on també visitarà França, per participar en la cimera delG-8, i Polònia.
- Metabolisme Fetge gras: Isabel Viña explica com revertir-lo i potenciar el ‘detox’
- Barcelona restaura una vil·la romana ‘amagada’ al costat de la Catedral
- Eurovisió Melody, sobre la conciliació familiar i la salut mental: "S'han rigut que necessiti estar amb el meu fill"
- Melody: "S’han burlat de mi i per sobre de tot està la salut mental"
- Transport públic La L3 del metro de Barcelona s'ampliarà amb 9 noves estacions
- Via lliure a l’opa Manual per a accionistes i clients del BBVA i del Sabadell: ¿com t’afectaria la fusió?
- El nou robot amb sentit del tacte d'Amazon podria substituir els treballadors humans de magatzem
- Ocupació Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors
- Tendència El còmode tallat de cabells que es portarà aquest 2025: val per a cabells arrissats, ondulats i llisos
- Sector bancari Cuerpo eleva l'opa BBVA-Sabadell al Consell de Ministres i obre la porta a que el Govern central l'entorpeixi