DECISIÓ HISTÒRICA

El Parlament del Nepal aboleix la monarquia

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / KÀTMANDU

El Parlament provisional del Nepal va aprovar ahir una moció per abolir la monarquia, dins de les negociacions amb els exrebels maoistes per impulsar un acord de pau, segons van mostrar les imatges en directe de la televisió nepalesa.

La moció perquè el Nepal es converteixi en un "Estat federal republicà democràtic" va ser aprovada per una majoria de 270 vots de la Cambra, composta de 329 escons. Només tres diputats hi van votar en contra, segons el resultat llegit pels responsables parlamentaris.

Les autoritats van dir que el rei Gyanendra continuarà vivint a palau sense ostentar cap poder fins després de les eleccions, que està previst que es portin a terme a mitjans del mes d'abril de l'any que ve.

Notícies relacionades

Aquest pacte preveu que el Nepal es converteixi efectivament en República una vegada s'hagi celebrat la primera sessió de l'Assemblea Constituent que ha de sortir dels comicis.

Els maoistes havien abandonat el Govern nepalès el setembre passat per forçar la proclamació de la República sense esperar a la constitució de l'Assemblea. Després de diverses setmanes de negociacions que van fer témer pel procés de pau, els partits que el van firmar van rubricar diumenge passat un nou pacte de 23 punts que inclou, a més de l'abolició de la monarquia, lleugers canvis en el sistema electoral i un augment dels escons. Els exguerrillers es van comprometre a retornar al Govern, on cinc carteres segueixen vacants.

Temes:

Nepal