AMB FORTES PLUGES
L'huracà 'Félix' entra per l'est d'Hondures i amenaça Tegucigalpa
L'huracàFelix--debilitat a categoria un després del seu pas per Nicaragua-- ha arribat a Hondures amb fortes pluges a la regió oriental d'aquest país centreamericà.
El president hondureny, Manuel Zelaya, ha dit que malgrat que el fenomen s'ha degradat de la categoria màxima (cinc) a la mínima (un) en l'escala Saffir-Simpson, el cicló provocarà fortes pluges, i afectarà, entre altres regions, Tegucigalpa.
Zelaya ha afirmat que elFelixno ha causat danys greus ni pèrdua de vides humanes, i que a Hondures hi ha entrat per la serralada Entre Ríos i la confluència del riu Coco o Segòvia, una línia fronterera amb Nicaragua.
L'alcalde de la capital tem un "desastre"
Per la seva banda, l'alcalde de la capital hondurenya, Ricardo Álvarez, ha dit que "tant de bo que a Tegucigalpa no caigui ni una gota de pluja, perquè l'huracà pot causar un desastre".
L'experiència diu una pluja torrencial d'una hora és suficient perquè alguns sectors de la seva ciutat es converteixin en un caos, per l'elevada vulnerabilitat de Tegucigalpa, que es localitza al centre d'Hondures a uns 1.000 metres sobre el nivell del mar. Álvarez ha recordat que a la capital s'han detectat 24 llocs d'alt risc, i ha emès una crida als seus pobladors perquè els desallotgin.
Al centre, nord i una gran part del Carib, les condicions de temps eren bastant bones cap al migdia d'avui, temps local, tant que els tres aeroports internacionals del país, situats a Tegucigalpa, San Pedro Sula i La Ceiba, estaven operant normalment, segons el ministre de Turisme, Ricardo Martínez.
Coordinació d'accions d'assistència
A Tegucigalpa, un plugim ha començat a caure cap a les 12.00 hores locals (18.00 GMT) i s'espera que les pluges es prolonguin fins a la nit, amb elFelixja convertit en tempesta tropical, segons el que preveuen autoritats del Servei Meteorològic Nacional (SMN).
El president hondureny ha seguit de prop el desplaçament del fenomen i ha anunciat que estan coordinant accions d'assistència amb Nicaragua, Colòmbia i Estats Units, que manté una base militar en aquest país, per a les tasques de rescat i distribució d'ajuda humanitària.
L'huracà s'ha començat a sentir amb força al departament de Gracias a Dios, a l'est d'Hondures, limítrof amb Nicaragua, cap a les 4.00 hores locals d'avui (12.00 hora peninsular espanyola). Posteriorment, la seva influència s'ha anat estenent als departaments d'Olancho, Colón, Francisco Morazán i El Paraíso.
20.000 persones evacuades
Notícies relacionadesLa Comissió Permanent de Contingències (COPECO) ha informat que l'"alerta roja", d'emergència, es manté als departaments de Gracias a Dios, Atlántida, Colón, Cortés, Yoro, Olancho, Comayagua, Francisco Morazán i El Paraíso.
Fins ara, han estat evacuades més de 20.000 persones a les illes de la Bahía, Gracias a Dios i Colón, entre altres regions, segons diversos organismes d'auxili, mentre que els comitès d'emergència local tenen preparats desenes d'albergs, principalment en centres urbans. A més, alguns dels albergs estan funcionant en escoles i col·legis públics.
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
 - SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Successos Els Mossos "cacen" un lladre "spiderman" que en 45 dies va robar en una vintena d’habitatges de Barcelona
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Crisi a la Generalitat Valenciana Mazón dimiteix sense convocar eleccions i apel·la a Vox per nomenar un nou president
 
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
 - Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
 - Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
 
