PRESSIÓ DE MOSCOU
Gazprom duplica el preu del gas per a Geòrgia
El monopoli estatal rus Gazprom va anunciar ahir que duplicarà l'any 2007 el preu del gas natural que ven a Geòrgia seguint la línia dura del Kremlin amb l'exrepública soviètica. Un comunicat de la companyia va explicar que Tbilissi pagarà 180 euros per 1.000 metres cúbics, més del doble dels 86 euros actuals.
Rússia va imposar sancions econòmiques contra Geòrgia després de la detenció el setembre de quatre militars russos, acusats d'espionatge. Malgrat que les autoritats georgianes van alliberar els presumptes espies i els van deportar a Moscou, el Kremlin va tallar en resposta tot tipus de comunicació amb Geòrgia per terra aire i mar, i va bloquejar els serveis postals.
La represàlia de Gazprom va venir poc després que el president rus, Vladímir Putin, hagués garantit als líders de la Unió Europea una "previsibilitat i una estabilitat" en la cooperació energètica durant la cimera de Lahti.
- Col·lectius vulnerables Catalunya inicia la reobertura de menjadors escolars a l’ESO
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso, a punt de ser acomiadat
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Conflicte laboral en la sanitat La vaga de metges arrenca amb mobilitzacions i ball de xifres
- Protesta del sector La vaga del taxi redobla la pressió perquè s’aprovi la ‘llei anti Uber’
- Figura influent Robe Iniesta, poeta salvatge i l’ai al cor que va revolucionar el rock en castellà al capdavant d’Extremoduro
- Entrega del guardó La filla de María Corina Machado agraeix el Nobel de la pau: «Si volem tenir democràcia, hem d’estar disposats a lluitar per la llibertat»
- Radiografia de l’educació superior Navarra, Madrid i Catalunya tenen les universitats públiques més cares
- SANCIONAT A EUROPA Flick gestiona amb tacte les «petites decepcions» de Lamine Yamal
- Arts escèniques ‘Mar i cel’ continuarà navegant: el Mago Pop compra els drets del musical de Dagoll Dagom
