El Periódico de L'Hospitalet

Urbanisme
Llum verda a l’ampliació del centre comercial Gran Via 2 de l’Hospitalet
L’ajuntament preveu obtenir una compensació d’11,8 milions d’euros per destinar a rehabilitar patrimoni i adquirir vivenda pública
Marín (PSC) troba en ERC el suport per aprovar les ordenances fiscals de l’Hospitalet per al 2024

El ple municipal de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) va donar aquest dimecres, 27 de setembre, el seu vistiplau a l’ampliació del centre comercial Gran Via 2, ubicat a la part sud de la ciutat, a prop de la frontera amb Barcelona.
L’ajuntament hospitalenc va aprovar així, de forma provisional, la modificació puntual del pla general metropolità en l’àmbit discontinu format pel centre comercial; pel Complex Direccional de Bellvitge, i diferents parcel·les municipals als barris de Bellvitge i les Planes (carrer de l’Ermita de Bellvitge, 40; carrer del Prat, 40; carrer de San Rafael, i avinguda d’Isabel la Catòlica, 66-68).
Entretots
¿Ets veí de L'Hospitalet? Parla'ns de la teva ciutat
Publica a Entre Tots la teva experiència en primera persona vinculada a la gran ciutat catalana
El primer tinent d’alcaldessa i regidor d’Urbanisme i Hisenda, Fran Belver, va explicar en la sessió plenària que les parcel·les de Bellvitge i les Planes són sòl propietat de l’ajuntament però en el qual, per la seva ubicació i condicions, «no es pot desenvolupar edificabilitat».
Per aquesta raó, va seguir Bellver, «el portem d’on és a Gran Via 2, que no augmenta el perímetre de parcel·la, però permet augmentar el seu sòl i l’ajuntament li permet incorporar 11,8 milions d’euros en ingressos».
Així, amb aquesta operació, s’amplia el sostre comercial de Gran Via 2 en 9.100 m2. Com a compensació, les arques municipals rebran en concepte d’aprofitament aquests 11,8 milions d’euros. L’operació va comptar amb els vots positius del PSC i ERC, les abstencions del PP i Vox i el vot en contra d’En Comú Podem.
Notícies relacionadesERC va explicar que el seu vot positiu era a causa que ja s’havia pactat que una part d’aquests diners es destinin a la rehabilitació de dos edificis protegits del patrimoni de la ciutat: 6 milions en el projecte de l’edifici principal de Cosme Toda, i 1,6 milions en el del castell de Bellvís, que ara es troba en una fase prèvia d’identificació arqueològica.
La resta, 4,2 milions, es destinaran obligatòriament al patrimoni municipal del sòl, entre d’altres a la compra de vivenda via l’opció del tempteig i retracte, de manera que s’aconsegueixi ampliar l’escàs nombre de vivenda pública de la qual consta la ciutat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se