El Periódico de L'Hospitalet

Hospitalet

Reforma de la xarxa

El nord de l’Hospitalet tindrà un nou tram de línia elèctrica després de talls a gairebé 3.000 veïns a l’agost

CONTEXT | «Ens sentim abandonats»: veïns de l’àrea de Collblanc clamen contra els talls de llum d’aquest estiu«Ens sentim abandonats»: veïns de l’àrea de Collblanc clamen contra els talls de llum d’aquest estiu

PRECEDENT | Un tall elèctric afecta 1.500 veïns del barri de Collblanc de l’HospitaletUn tall elèctric afecta 1.500 veïns del barri de Collblanc de l’Hospitalet

El nord de l’Hospitalet tindrà un nou tram de línia elèctrica després de talls a gairebé 3.000 veïns a l’agost

Jordi Otix

3
Es llegeix en minuts

Fins a 2.700 veïns de l’àrea de Collblanc –repartits entre l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona– es van veure afectats el 18 d’agost durant hores per un tall en el subministrament elèctric. Era el segona interrupció de llarga durada en tot just un mes, ja que el 14 de juliol també es va produir un tall de llum que, en aquesta ocasió, va afectar 1.500 usuaris dels voltants del mercat de Collblanc, zona pròxima a la frontera amb Barcelona.

Que es repetís una gran avaria en tan poc temps en una mateixa línia –tot i que en punts diferents– va fer saltar les alarmes a Endesa, tal com expliquen fonts de la subministradora elèctrica a aquest diari. «Ens preocupa la repetició, per això es va començar a fer-ne una anàlisi a fons», diuen des d’Endesa. Ara, es preveu instal·lar un nou tram de línia elèctrica per evitar que es repeteixin les molèsties.

Entretots

¿Ets veí de L'Hospitalet? Parla'ns de la teva ciutat

Publica a Entre Tots la teva experiència en primera persona vinculada a la gran ciutat catalana

«Aquí cada un hi diu la seva, uns pensen que tot això ve de les obres del Camp Nou, i d’altres, de les obres de Collblanc, quan truques a Endesa o a l’Ajuntament de l’Hospitalet tampoc et donen una resposta», protesta el Javier, un dels veïns afectats pels talls.

Les obres al Camp Nou, al mercat de Collblanc o simplement les deficiències de la xarxa elèctrica són les possibles causes dels talls assenyalades pels afectats. Des d’Endesa, no obstant, defensen que els problemes es deuen a «avaries fortuïtes» i que no s’ha detectat «cap defecte evident».

Nova línia a finals de setembre

«Volem que la companyia doni la cara, que reconegui que hi ha una fallada en el sistema i digui quin és, que busquin la solució perquè no torni a passar, i que si tornés a passar, almenys que assumeixin el problema, i que ens compensin per les pèrdues ocasionades», diu per la seva banda el Josep, un altre usuari afectat.

Fonts d’Endesa comenten a aquest diari que, després d’aquests talls, es va dissenyar un pla de contingència per si hi havia un nou tall «poder actuar més ràpid». És a dir, tenir previstos els grups electrògens per aconseguir donar un servei alternatiu mentre es repara l’avaria. Des de la subministradora elèctrica, a més, destaquen que la setmana vinent està previst l’inici d’unes obres per evitar els problemes que han experimentat els veïns de l’àrea de Collblanc, que, a més d’aquests talls de llarga durada, denuncien que també pateixen petites interrupcions del servei diverses vegades per setmana.

Així, des d’Endesa expliquen que la xarxa de mitjana tensió és com una teranyina, un circuit mallat. Les obres consistiran a crear una nova anella elèctrica a meitat de la línia afectada –als voltants de la carretera de Collblanc–, de manera que s’estendrà així un nou tram d’uns 80 metres de llarg i també es reformarà un centre de transformació. Tot això amb l’objectiu d’evitar noves interrupcions de servei com les viscudes aquest estiu.

Amb tot, fonts de la subministradora assenyalen que aquestes obres s’estendran, com a mínim, per un període de tres setmanes, i per això es preveu que el nou tram de la xarxa estigui a punt passades les festes de la Mercè de Barcelona.

Reclamacions

Notícies relacionades

Per la seva banda, des de l’Ajuntament de l’Hospitalet diuen que, sempre que hi ha una avaria elèctrica, se’n fa un seguiment amb la companyia responsable i, en funció de la dimensió i dels abonats afectats, «valorem amb la companyia que instal·li generadors». «En aquest sentit, s’ha millorat el sistema de resposta respecte a la instal·lació de generadors», afegeixen.

A més d’això, després del tall de juliol, des del consistori hospitalenc van posar a disposició de veïns l’Oficina d’Atenció al Consumidor (OAC) de la ciutat per «activar les reclamacions pertinents».