El Periódico de L'Hospitalet

Homenatge
El futbol dels Blocs Florida de l’Hospitalet comptarà amb la ‘benedicció’ de Johan Cruyff
La inauguració va comptar amb la presència de 25 alumnes de l’Escola Pau Vila, el centre escolar del barri en el qual va estudiar el futbolista Adama Traoré
«Orgullós d’inaugurar als carrers en els quals vaig créixer un nou espai creatiu junt amb la Fundació Cruyff», diu per la seva banda l’esportista hospitalenc

L’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) va inaugurar aquest dilluns 30 de gener un mural en memòria del difunt Johan Cruyff, reconegut com un dels millors jugadors i entrenadors de la història del futbol, a la plaça dels Blocs Florida, al barri hospitalenc de les Planes.
Des del consistori expliquen que es tracta d’una nova zona artística per a nens i joves desenvolupada per la Fundació Cruyff. «Els Creative Cruyff Courts proposen una mirada creativa als espais urbans perquè puguin servir per realitzar esport», expliquen des de l’Ajuntament.
Així, en aquesta ocasió, en un dels blocs, l’artista urbà Kram ha pintat un mural que mostra Johan Cruyff abraçant un nen, amb el qual la Fundació Cruyff vol «reivindicar la figura del difunt futbolista i donar-la a conèixer als més joves». Al terra de l’espai s’ha realitzat una intervenció artística amb el número 14, el de Johan Cruyff, amb missatges que incideixen en els valors de l’esport.
L’acte va comptar amb la participació de 25 alumnes de l’Escola Pau Vila, el centre escolar del barri en el qual va estudiar el futbolista exblaugrana Adama Traoré. «Vaig créixer a la Florida. Jugava a futbol al carrer amb el meu germà i els meus amics tot el dia. Orgullós d’inaugurar als carrers en els quals vaig créixer un nou espai creatiu junt amb la Fundació Cruyff», ha dit Traoré a les xarxes socials. «El futbol és de tots. El futbol és per a tothom», ha afegit l’esportista de l’Hospitalet.
Crecí en La Florida. Jugaba a fútbol en la calle con mi hermano y mis amigos todo el día.
— Adama Traoré Diarra (@AdamaTrd37) 30 de enero de 2023
Orgulloso de inaugurar en las calles en las que crecí un nuevo espacio creativo junto a la @FundacionCruyff.
El fútbol es de todos. El fútbol es para todos.#CruyffLegacy #SpaceToPlay pic.twitter.com/zOooKjN0Wy
El Cruyff Court Jordi Alba
Cruyff Court Jordi AlbaLa inauguració del mural va comptar també amb l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, i la directora de la Fundació Cruyff, Pati Roura. Aquesta acció s’inscriu en els projectes de regeneració del Pla Integral de les Planes-Blocs Florida, que el consistori hospitalenc està portant a terme de la mà d’entitats de la zona, i és la segona que la Fundació Cruyff posa en marxa en aquesta àrea.
Notícies relacionadesA més, de l’espai en homenatge a Cruyff, des de l’Ajuntament de l’Hospitalet recorden que, des del març del 2021, funciona a l’avinguda Primavera un petit camp de futbol, el Cruyff Court Jordi Alba, per «promoure l’esport entre nens i joves». «Aquesta instal·lació està dinamitzada per monitors i dona servei també a escoles del barri», expliquen des del consistori.
Llegeix totes les notícies de l’Hospitalet de Llobregat a EL PERIÓDICO l’Hospitalet
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Pogacar triomfa en el Dauphiné davant Vingegaard
- Russell s’imposa en el caos de McLaren al Canadà
- La lliçó del compromès Leo Messi
- Un PSG insaciable esclafa l’Atlètic