El Periódico de L'Hospitalet
Tecnologia accessible
L’Hospitalet habilita punts de connexió wifi gratuïts en quatre espais públics de la ciutat
Ha aconseguit el recolzament d’una subvenció de la iniciativa europea WiFi4EU per proporcionar connexió oberta
Els equips s’han instal·lat a Torre Barrina, l’ajuntament, el Poliesportiu Municipal del Centre Marcel·lí Maneja i el CC Tecla Sala
L’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) ha desplegat quatre punts més de wifi gratuïts a diferents espais públics, accessibles a la ciutadania, amb l’ajuda d’una subvenció europea. Aquests punts són: Torre Barrina, l’ajuntament, el Poliesportiu Municipal del Centre Marcel·lí Maneja i el Centre Cultural Metropolità Tecla Sala, que s’afegeixen a l’entorn del recinte de la Fira a l’Hospitalet.
La iniciativa europea WiFi4EU pretén proporcionar a tota la Unió Europea accés a «internet d’alta qualitat», a través de punts d’accés wifi gratuïts ubicats en espais públics, com parcs, places, edificis administratius o biblioteques. Cada municipi rep una subvenció de 15.000 euros per cobrir els costos i la instal·lació dels equips. L’abonament a internet i el manteniment de l’equipament durant almenys tres anys els assumeix cada consistori.
Per desplegar aquests punts, «l’ajuntament ha aprofitat la infraestructura wifi i electrònica que ja disposava en edificis municipals», assenyalen des del govern local. S’ofereix una velocitat de descàrrega mínima de 30 Mbps. La connexió estarà disponible les 24 hores els set dies de la setmana.
Notícies relacionadesL’ajuntament va decidir instal·lar els equips en edificis que comptessin prèviament amb una infraestructura de xarxa, que permetessin la col·locació d’antenes a la façana, que a l’exterior hi hagués de manera habitual una gran afluència de gent i que al seu entorn es fessin actes públics.
Més notícies de l’Hospitalet a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Amb 150 anys Historiadors i entitats alerten d’una pèrdua «irreparable» per la demolició d’estacions de tren centenàries
