El Periódico de L'Hospitalet
 
			EDUCACIÓ PÚBLICA
L'Hospitalet comptarà amb un nou institut escola al nord de la ciutat
L'escola Pere Lliscart ampliarà la seva oferta educativa i allotjarà també alumnes de secundària
Es tracta del segon institut escola del municipi, després de la inauguració del Gornal al setembre
 
	plliscart
L’Ajuntament de l’Hospitalet i el Departament d’Educació de la Generalitat han pactat la construcció d’un nou institut escola al barri de la Florida, que acollirà els alumnes d’infantil i primària de l’escola Pere Lliscart i ampliarà la seva oferta per impartir també secundària.
Aquest serà el segon institut escola de la ciutat, després de l’obertura de l’Institut Escola Gornal el mes de setembre passat, i donarà resposta a la gran demanda de secundària derivada del vertiginós creixement demogràfic que pateix l’Hospitalet, que també ha inaugurat aquest curs un altre institut a Santa Eulàlia.
Per a la seva construcció, l’Ajuntament ha cedit provisionalment a la Generalitat un espai a la plaça del Cadí per instal·lar els mòduls prefabricats que acolliran els alumnes de secundària el curs que ve, mentre es construeix el nou institut, que se situarà al mateix recinte de l’actual Pere Lliscart.
L’acord estableix a més que, una vegada acabat l’institut i quedin lliures aquests terrenys, quedaran disponibles per a altres necessitats educatives.
D’altra banda, l’Ajuntament ha cedit també uns terrenys de 3.000 metres quadrats al carrer de Pau Casals, al barri de Centre, perquè la Generalitat pugui fer les obres de l’altre institut que es planeja construir a la ciutat pròximament.
Notícies relacionadesDes que es van començar a desplegar a Catalunya els primers instituts escola públics, el curs 2004-2005, s’han obert 28 centres, i el conseller Josep Bargalló ha anunciat la creació de 25 centres més per al pròxim curs, cosa que comportarà un increment de 1.500 places de secundària.
Més notícies de l’Hospitalet a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Apunt Vinícius sí que és un problema
- Avenç científic La creació d'un ronyó híbrid d'humà i porc obre un nou horitzó per als trasplantaments
- Hi haurà demanda civil El malson d’un propietari de Barcelona: «El meu inquilí ha aixecat parets i lloga habitacions per dies a turistes»
- Material de construcció Catalunya crea un ‘hub’ per construir edificis amb la fusta obtinguda després de la gestió forestal
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Celebrem la vida
- Ruta Girona culmina les fires
