El Periódico de L'Hospitalet

SOCIETAT
L'Ajuntament de l'Hospitalet no autoritzarà que el bus transfòbic de 'HazteOír' pari a la ciutat
El consistori, ja en converses amb la Generalitat, expressa el seu rebuig i condemna els missatges discriminatoris
Els organitzadors de la campanya han anunciat que el vehicle circularà per poblacions de l'àrea metropolitana de Barcelona a partir del divendres

L'Ajuntament de l'Hospitalet no autoritzarà que l'autobús de l'organització 'HazteOír' amb missatges transfòbics retolats al seu exterior es detingui a la ciutat, si bé no pot impedir que circuli pels carrers de la població. Així ho ha comunicat el consistori català recentment.
"Tampoc es permetrà que l'autobús utilitzi megafonia per difondre els seus missatges discriminatoris", explica l'Ajuntament, que ja manté converses amb el Departament d'Interior de la Generalitat per a abordar la qüestió i les possibles mesures a prendre. Encara que l'autobús està retingut a Madrid fins que la Fiscalia es pronunciï, el consistori català ha deixat clar el seu posicionament en cas que arribi el moment.
REBUIG I CONDEMNA
El consistori expressa el seu rebuig i condemna els missatges transfòbics i discriminatoris cap als nens i nenes transsexuals expressats en l'eslògan de la campanya 'Hazte Sentir'.
L'alcaldessa, Núria Marín, ha declarat que "la discriminació per identitat de gènere és un problema molt greu, sobretot entre menors d'edat".
ÀREA METROPOLITANA DE BARCELONA
Notícies relacionadesL'autobús va circular ahir per Madrid i els organitzadors han anunciat que els dies 3 i 4 de març passarà per diferents poblacions de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
Més notícies de L'Hospitalet a l'edició local d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026