El Periódico de L'Hospitalet
SOCIETAT
L'Ajuntament de l'Hospitalet no autoritzarà que el bus transfòbic de 'HazteOír' pari a la ciutat
El consistori, ja en converses amb la Generalitat, expressa el seu rebuig i condemna els missatges discriminatoris
Els organitzadors de la campanya han anunciat que el vehicle circularà per poblacions de l'àrea metropolitana de Barcelona a partir del divendres
L'Ajuntament de l'Hospitalet no autoritzarà que l'autobús de l'organització 'HazteOír' amb missatges transfòbics retolats al seu exterior es detingui a la ciutat, si bé no pot impedir que circuli pels carrers de la població. Així ho ha comunicat el consistori català recentment.
"Tampoc es permetrà que l'autobús utilitzi megafonia per difondre els seus missatges discriminatoris", explica l'Ajuntament, que ja manté converses amb el Departament d'Interior de la Generalitat per a abordar la qüestió i les possibles mesures a prendre. Encara que l'autobús està retingut a Madrid fins que la Fiscalia es pronunciï, el consistori català ha deixat clar el seu posicionament en cas que arribi el moment.
REBUIG I CONDEMNA
El consistori expressa el seu rebuig i condemna els missatges transfòbics i discriminatoris cap als nens i nenes transsexuals expressats en l'eslògan de la campanya 'Hazte Sentir'.
L'alcaldessa, Núria Marín, ha declarat que "la discriminació per identitat de gènere és un problema molt greu, sobretot entre menors d'edat".
ÀREA METROPOLITANA DE BARCELONA
Notícies relacionadesL'autobús va circular ahir per Madrid i els organitzadors han anunciat que els dies 3 i 4 de març passarà per diferents poblacions de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
Més notícies de L'Hospitalet a l'edició local d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Resum de l’any cultural Els millors llibres del 2025
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- "Si paro atenció, sento l’infinit"
- Nous hàbits de criança La falta de límits a casa tensiona la gestió de l’aula a infantil
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Loteria catalana 29181 i 15376, quarts premis de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Escrit fiscal La fiscalia demana la nul·litat de la condemna del Suprem a García Ortiz per vulnerar el seu dret a la defensa
- Fargas, la xocolateria més antiga de Barcelona, s’obre a nous públics i sinergies
- Missatges d’advertència Les ES-Alert baten rècords a Catalunya el 2025, amb 75 avisos, la majoria per incendis
