El Periódico de L'Hospitalet

ART CONTEMPORANI
L'Hospitalet acomiada l'OUT.SIDE 2016 amb un concert de música acústica i electrònica
L'espectacle, 'WE ARE drONE' es representarà a l'Arts Santa Mónica, al centre d'art La Panera i al Tecla Sala
Els sons acústics i electrònics inspirats en l'obra ‘Schraffur per a un percussionista’ de Fritz Hauser inspiren l'últim concert del cicle OUT.SIDE 2016, WE ARE drONE, que es representarà a Barcelona, Lleida i l'Hospitalet, entre els dies 22 i 24 de juliol respectivament.
Les formacions Crossing Lines i Frame Percussion, protagonistes del festival que va començar al febrer, han unit esforços per crear un espectacle conjunt on es barrejaran instruments i sintetitzadors modulars per crear un efecte únic en el públic.
Els artistes volen convertir el concert en una experiència durant la qual es desenvolupen diverses idees musicals basades en la superposició de textures musicals estàtiques per barrejar-se en els espais i activitats regulars dels centres d'art en què s'interpreta. Així, el dron pretén ser una presència tan real com les parets i el sostre de les sales, una massa sònica imponent i aclaparadora que atrapi els visitants dels centres.
El concert tancarà el certamen musical contemporani, que ha sigut possible gràcies a la coordinació dels tres centres culturals de Lleida, Barcelona i l’Hospitalet: La Panera, Arts Santa Mónica i Tecla Sala.
Luis Codera Puzo, una de les figures més actives en el panorama de les noves músiques a Catalunya, ha sigut l'encarregat de dirigir i organitzar la temporada de concerts, durant la qual s'han programat quatre concerts d'aquests dos grups, que es consideren els més importants de l'actualitat de la creació musical catalana.
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Septuagenaris amb els peus a la sorra
- Apunts polítics de la setmana Els incendis, i els tuits, van arrabassar a Vox l’agenda política
- "Ho han deixat cremar tot"
- Contundent i crític
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Altes temperatures Ancianes que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Entrevista Sandra Ramos, consellera de Festes de Tarragona: "La festa major de Sant Magí ens ajuda a conscienciar sobre la importància de l'aigua"
- Teatre La Cubana okupa el Romea amb un homenatge al teatre amateur: «Tots hem començat com a aficionats»
- Contra el patrimoni El saqueig arqueològic va camí de rècord a Catalunya: els casos gairebé es tripliquen respecte al 2024