26 set 2020

Anar al contingut

Només tres estius separen la Barcelona amb pancartes proclamant «turistes go home» (‘marxeu a casa vostra’) en ple centre, de la Barcelona que aquesta setmana va ser escenari d’un capítol (d’autobombo) del programa ‘Masterchef’ amb presència activa de l’alcaldessa Ada Colau. O de la que està a punt d’engegar una intensa campanya de promoció per recuperar un turisme espanyol que compensi l’internacional, que aquest any amb prou feines viatjarà. La bufetada de realitat, al passar la ciutat de la massificació en alguns punts a gairebé la deserció, ha evidenciat la importància vital del turisme (potser excessiva) en l’economia local. Per això, aquest estiu, amb només un 20% d’hotels oberts i en baixa ocupació, amb una caiguda de facturació de fins a la meitat als comerços i restaurants més cèntrics, i milers de llocs de treball en escac (la meitat dels treballadors del turisme segueixen en erto), posarà a prova la capacitat de remuntada local.

De com transcorrin els pròxims mesos i l’arrencada de la tardor dependrà un segon semestre que la patronal Foment Comerç vaticina de possiblement «devastador» en xifres. Es basen que alguns barris, com el Born, ja presenten una quarta part d’establiments tancats, com confirmen a Born Comerç. Però són molts els establiments que han obert per eliminar estocs durant les rebaixes i que possiblement no continuïn a la tardor.

Turisme sense cues

Natàlia Farré / Olga Pereda / Julia Camacho / Nacho Herrero 0 Comentaris

La pandèmia i l'absència de visitants ha transformat Barcelona, Madrid, Sevilla i València, amb uns centres històrics que ara són uns silenciosos deserts