Des del 31 d’agost

Marie Kondo torna a Netflix per repartir felicitat a la feina i la vida familiar

La famosa guru de l’ordre i la neteja ensenyarà els seus ‘tips’ per saber viure amb alegria en un nou ‘reality’ cridat a triomfar

Marie Kondo torna a Netflix per repartir felicitat a la feina i la vida familiar

NETFLIX

4
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Siguem sincers, fa any i mig que busquem espurnes de felicitat en qualsevol detall de la nostra vida quotidiana. Una espurna que ens animi més enllà de la pandèmia que ens envolta. I en aquest temps que hem passat més hores a les nostres llars hi ha un programa a Netflix que ha resistit divinament: ‘¡A ordenar con Marie Kondo!’, que, tot i que no ha sumat nous episodis més enllà dels vuit que es van estrenar a principis del 2019, s’ha mantingut en el cim dels programes més populars de la plataforma. Gràcies al revolucionari mètode de l’escriptora i youtubera nipona, propietària d’un imperi de saviesa quant a organització es refereix, amb llibres, programes, tallers i tota mena de trastos i marxandatge, hem contingut Diògenes, hem revisat armaris i hem après a aprofitar l’espai de les maletes embotint samarretes com si fossin rotllets de sushi. 

Després d’ensenyar-nos a desfer-nos del superflu i quedar-nos sols amb l’imprescindible –ull, però ben apiladet–, Marie Kondo (Tòquio, 9 d’octubre de 1984) torna de nou a Netflix amb un nou ‘reality’ «més profund» que l’anterior, que estarà disponible a partir del 31 d’agost. «Vull ajudar la gent a trobar felicitat no només a través de l’ordre de la llar sinó de cada àrea de la seva vida», assegura al tràiler l’empresària establerta a Los Angeles (Califòrnia, EUA).

«La casa va ser només el principi. Torna la guru mundial de l’ordre amb ¡Sé feliz con Marie Kondo!. En aquesta sèrie de tres episodis, Kondo aplica el seu innovador mètode a tres negocis i canvia la vida dels seus propietaris i empleats», descriu en la seva promoció la plataforma. Així aquesta nova proposta va encara més lluny que l’anterior i es proposa donar eines de tot tipus, des del mètode KonMari perquè les persones aconsegueixin dedicar-se prou temps a si mateixes, a la seva família i als seus projectes, a més de molts ‘tips’ per aconseguir amb èxit els seus objectius.

Dins de la casa de Kondo

«Els impactes d’ordenar són deliciosament sorprenents, emocionals i transformadors en la vida de les persones que coneix Marie. Al llarg del procés, els espectadors també entraran a la mateixa casa de Marie, coneixeran la seva família i donaran un cop d’ull a com desperta alegria en la seva vida diària», afegeix el comunicat de Netflix. 

Fenomen supervendes

Kondo, que és mare de tres nens, és tot un fenomen supervendes. Ha escrit quatre llibres sobre l’art d’organitzar, tot i que el que la va fer mundialment famosa és ‘La màgia de l’ordre’ (Ara Llibres), que ha sigut traduït a 40 idiomes i del qual s’han venut 12 milions d’exemplars a tot el món. El títol es va mantenir 99 setmanes en la llista dels més venuts de ‘The New York Times’ després que el 2014 fos traduït a l’anglès.

El 2015 va crear amb el seu marit, Takumi Kawahara, la companyia KonMari Media. La marca inclou productes editorials, els drets dels ‘realities’ i una línia de productes que inclou tot el necessari per ordenar la llar i l’oficina, així com objectes de decoració, cura personal i entreteniment. A més, Marie Kondo és consultora d’empreses i conferenciant. Així doncs, no és estrany que el 2015 la revista ‘Time’ inclogués la japonesa a la llista de les 100 persones més influents del món. Ella i l’escriptor Haruki Murakami eren els únics nipons de tan selecte club.

Notícies relacionades

La passió per l’ordre la persegueix des de la seva més tendra infància. Les seves biografies expliquen que des dels cinc anys es va aficionar a donar una ullada a les revistes de decoració que comprava la seva mare, així com per practicar ‘katazuke’, terme japonès que es refereix a les accions de netejar i ordenar. Fins i tot de més gran, ja a l’institut, la jove Kondo es dedicava a ordenar prestatgeries mentre els companys feien esport, i a la universitat, posar-se a ordenar coses era el que més li alleujava la pressió pels exàmens.

Així va anar desenvolupant la seva gran passió, que va acabar convertint en la seva professió i gran negoci (publicacions especialitzades estimen la seva fortuna en una mica més de 10 milions de dòlars), després d’establir les bases del seu famós i senzill mètode KonMari, un batibull de filosofia oriental, fengshui i ‘coaching’ inspiracional. En resum, el seu mètode es basa a conservar únicament aquells objectes que emocionalment ens transmetin alguna cosa, un intangible que ha connectat extraordinàriament amb el públic occidental. I si no, que aixequi la mà qui no hagi abraçat o donat les gràcies a peces de roba o els llibres abans de desfer-se’n en pau i harmonia.