A la venda des del juny

Halston x Netflix, la nova col·lecció d’alta costura de masses

Halston x Netflix, la nova col·lecció d’alta costura de masses
  • Després de l’estrena del ‘biopic’ protagonitzat per Ewan McGregor, el gegant de l’‘streaming’ llançarà una càpsula amb 10 models ‘vintage’ del gran dissenyador nord-americà dels 70

  • ¿Qui va ser Roy Halston, el primer modista ‘pop-star’?

4
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Si vas sospirar al veure els impressionants vestits que apareixen a la sèrie ‘Halston’, el ‘biopic’ protagonitzat per Ewan McGregor sobre la vida del primer modista ‘pop-star’ nord-americà que va estrenar Netflix fa un parell de setmanes, ara t’alegrarà saber que podràs aconseguir-los, ja que el gegant de l’‘streaming’ i la marca de luxe han arribat a un acord per comercialitzar una col·lecció càpsula amb models d’autèntica catifa vermella.

No és la primera vegada que Netflix tempteja el món del disseny i la moda. Per exemple, fa un parell d’estius ja es va associar amb H&M per crear una línia de roba que clonava els ‘looks’ de la franquícia juvenil ‘Stranger Things’. També va prestar el seu nom per a algunes col·leccions de ‘La casa de papel’ (amb Diesel) o ‘Élite’ (Pull & Bear). Perquè les ficcions són el nou abeurador de tendències que després salten al carrer (i ara més encara, amb les desfilades congelades per la Covid des de fa mesos). ’Los Bridgerton’ han recuperat els cossets i les joies en els conjunts d’aquest estiu i ‘Emily en París’, les boines i els ‘looks’ Audrey Hepburn. Per posar un parell de casos. El que sí que és nou és que amb aquesta aliança amb Halston Netflix ha fet un pas més, bevent a les aigües de l’alta costura i treballant mà a mà amb una firma.

«Estic molt emocionat per poder portar al present aquest llegat a través d’aquesta col·lecció amb Netflix. Ha sigut molt interessant poder recrear els vestits d’arxiu de Halston i reinterpretar-los per al present», va declarar hores després de l’estrena de la minisèrie de Ryan Murphy l’actual director creatiu de Halston, Robert Rodriguez. Anunciava així el naixement de ’Halston x Netflix’, la col·lecció càpsula de 10 vestits que recrea els vestits d’arxiu més famosos del dissenyador addicte a les gresques del mític i viciós Studio 54. Tornen els talls fluids i l’estètica dels setanta glam. Aquests models es podran adquirir des del 7 de juny per un preu d’entre 995 i 1.595 dòlars (a partir de 811 euros), a través de la web de Halston i als grans magatzems de luxe dels EUA Saks Fifth Avenue i Neiman Marcus.

Moda i entreteniment

Tant a la sèrie com en aquesta col·lecció càpsula, el gegant audiovisual persegueix una nova relació entre la indústria de la moda i l’entreteniment. Portar a l’actualitat el llegat d’un personatge icònic com Halston.

Abans del rodatge, Netflix va contactar amb la marca per poder accedir al seu arxiu. Jeriana San Juan, la dissenyadora de vestuari de la plataforma, va utilitzar patrons històrics per crear els nous que apareixen a la ficció. Fins allà va arribar la col·laboració de la firma a la trama; zero. El febrer d’aquest any, quan es va acabar de gravar, les dues empreses van iniciar converses per llançar aquesta col·lecció d’alta costura. Així, Rodríguez i San Juan van començar a treballar colze a colze per triar quins vestits reeditar dels molts que es veuen a la sèrie. «És una oportunitat portar de tornada vestits icònics que el mateix Halston va crear, però reinterpretant-los per fer-los més moderns», revela Rodríguez.

Entre els dos han seleccionat una desena de peces que van ser populars durant les dècades dels 70 i 80 i que consideren que connectaran amb el consumidor modern. Per exemple, el model ‘Beverly’, un vestit de gasa de seda en cascada en un vermell dramàtic; o l’’Elsa’, un caftà de seda amb batik –tècnica de pintada– blau safir; o el ‘Liza’, un vestit de lúrex –tipus de fil amb efecte metàl·lic– daurat amb rajos de sol, o l’’Anjelica’, un vestit d’una sola espatlla, en frunxit viscós. «A Halston li encantava el color, així que estàvem segurs de ressaltar això. He adaptat les siluetes i les proporcions», ha explicat Rodríguez.

Nou impuls

Els nous models arribaran als magatzems de luxe a l’agost. «És un somni fet realitat estar en aquests aparadors», ha recalcat el director creatiu de la marca, sabedor que això li donarà a la firma «una nova visibilitat».

Rodríguez es va unir a Halston fa un any, després d’abandonar la seva pròpia marca, de nom homònim, després d’una dècada i mitja. La seva missió: ajudar que Halston recuperés l’esplendor de fa 50 anys, quan Roy Halston Frowick encara estava als comandaments, abans que als 80 els seus socis l’acomiadessin de la seva pròpia empresa i perdés el dret a dissenyar i vendre roba amb el seu nom.

Notícies relacionades

Per a Netflix aquesta col·laboració és només una associació de màrqueting, ja que no rebrà res per la venda dels vestits. No obstant, molts veuen en el projecte un banc de proves. Ja que en el futur Netflix podria obtenir abundants beneficis si convidés els seus espectadors a comprar la roba que apareix a les seves famoses sèries i programes.