CANVI D'AGULLA
Givenchy fitxa Matthew Williams, excol·laborador de Lady Gaga i Kayne West
El californià de 34 anys substitueix Clare Waight Keller, la dissenyadora del vestit de casament de Meghan Markle

zentauroepp53766223 file photo outside view of a french fashion house givenchy 200615203001 /
La històrica firma de costura francesa Givenchy, propietat del grup LVMH, ha anunciat aquest dilluns el nomenament com a nou director creatiu del nord-americà Matthew Williams, un excol·laborador del raper Kanye West i de la cantant Lady Gaga, que promet donar un canvi de rumb a la prestigiosa ‘maison’.
Després de la sortida, a l’abril, de l’anglesa Clare Waight Keller, la primera dona al capdavant de la firma i que serà recordada pel disseny del vestit de casament de Meghan Markle amb el príncep Enric, la marca es decanta per un dissenyador de l’escola urbana.
«Em sento extremadament honrat d’unir-me a Givenchy. La posició única de la firma i la seva aura eterna la converteixen en una icona innegable i tinc moltes ganes de treballar amb el seu equip i el seu taller per avançar cap a una de nova era basada en la modernitat i la inclusivitat», assegurava Williams en una nota difosa a Instagram.
Williams, californià de 34 anys, va fundar el 2015 la seva pròpia marca, Alyx, i serà el tercer dissenyador en tres anys de Givenchy, decidida ara a seguir l’exemple d’altres cases del grup com Fenty, amb Rihanna, o Louis Vuitton amb Virgil Abloh, un altre membre del cercle del raper i dissenyador Kanye West, casat amb una Kardashiam i conegut per la seva popularitat a les xarxes.
«Estic agraït al grup LVMH per confiar en mi i donar-me l’oportunitat de fer realitat el somni de la meva vida. En aquests temps sense precedents, vull enviar amb els meus col·legues un missatge d’esperança. Espero contribuir a un canvi positiu», afegeix el dissenyador en el seu missatge.
Notícies relacionadesWilliams va ser director creatiu de Lady Gaga, director artístic per a la firma de Kanye West i fundador, amb Virgil Abloh i el dissenyador Heron Preston, de Been Trill, una marca efímera d’estil urbà.
La proximitat de Williams amb el cercle de Kanye West i amb el també dissenyador Kim Jones, al capdavant del disseny masculí de Dior, que igualment forma part de LVMH, mostra l’aposta del gegant francès del luxe per una moda més pròxima als impulsos del carrer i la cultura popular que a la creació en un ‘atelier’ clàssic.
- L’home que ‘va predir’ l’apagada
- Les renovables generaven el 74% de l’electricitat en el moment de la fallada
- Investigació Així era la «casa dels horrors» d’Oviedo: els tres germans alliberats, d’entre 8 i 10 anys, no anaven a classe, dormien en bressols i portaven tres mascaretes posades
- Efemèride Blanquejar Hitler 80 anys després
- Estalvi Un milionari revela quina és la manera d’estalviar amb un salari baix
- Successos Detinguts tres menors a Mataró per la brutal agressió a un adolescent
- Equipament Glòries posa a prova la complicada convivència entre ciclistes i vianants
- Cita destacada BCN es bolca amb les Setmanes de l’Arquitectura
- Àrea natural El delta del Llobregat aposta pel turisme sostenible
- FESTIVAL DEL 26 DE JUNY AL 4 D’AGOST El Grec obre etapa amb Leticia Martín al davant i aposta per més música i teatre