CONTRA EL RALENTÍ

Billy Idol, protagonista d'una campanya mediambiental a Nova York

La iniciativa està impulsada per l'ajuntament i demana els novaiorquesos que apaguin els motors dels seus vehicles quan estiguin parats per no contaminar

AME8772. NUEVA YORK (ESTADOS UNIDOS), 27/02/2020.- Fotografía cedida por el Ayuntamiento de Nueva York donde aparece la estrella del rock Billy Idol (d) mientras celebra junto al alcalde de la ciudad, Bill de Blasio (i-atrás), durante la presentación de una campaña medioambiental este jueves, en Nueva York (EE.UU.). Billy Idol participó este jueves en la presentación de una campaña medioambiental en Nueva York que pretende reducir el número de vehículos que, pese a no estar en marcha, permanecen con el motor encendido y por lo tanto contaminan de manera innecesaria. La iniciativa, titulada Billy nunca está inactivo, y tú tampoco deberías (Billy Never Idles, Neither Should You), está impulsada por el Ayuntamiento de Nueva York, y pide a los neoyorquinos que informen de los conductores que no apagan el motor cuando están detenidos. EFE/ Michael Appleton/ Ayuntamiento de Nueva York SOLO USO EDITORIAL/NO VENTAS

AME8772. NUEVA YORK (ESTADOS UNIDOS), 27/02/2020.- Fotografía cedida por el Ayuntamiento de Nueva York donde aparece la estrella del rock Billy Idol (d) mientras celebra junto al alcalde de la ciudad, Bill de Blasio (i-atrás), durante la presentación de una campaña medioambiental este jueves, en Nueva York (EE.UU.). Billy Idol participó este jueves en la presentación de una campaña medioambiental en Nueva York que pretende reducir el número de vehículos que, pese a no estar en marcha, permanecen con el motor encendido y por lo tanto contaminan de manera innecesaria. La iniciativa, titulada Billy nunca está inactivo, y tú tampoco deberías (Billy Never Idles, Neither Should You), está impulsada por el Ayuntamiento de Nueva York, y pide a los neoyorquinos que informen de los conductores que no apagan el motor cuando están detenidos. EFE/ Michael Appleton/ Ayuntamiento de Nueva York SOLO USO EDITORIAL/NO VENTAS / Michael Appleton (EFE)

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’estrella del rock Billy Idol ha participat aquest dijous en la presentació d’una campanya mediambiental a Nova York que pretén reduir el nombre de vehicles que, malgrat no estar en marxa, tenen el motor encès i, per tant, contaminen de manera innecessària.

La iniciativa, que porta per nom ‘Billy mai es queda al ralentí, i tu tampoc ho hauries de fer’ (‘Billy never idles, neither should you’), està impulsada per l’Ajuntament de Nova York, i demana els novaiorquesos que informin dels conductors que no apaguen el motor quan estan aturats.

«Com molts dels novaiorquesos, em preocupa quan veig cotxes i camions parats mentre contaminen els nostres veïnats», ha dit el britànic guanyador de tres premis Grammy, de 64 anys, en una roda de premsa.

Aturada de motors

«Els ciutadans de Nova York són dels més treballadors i apassionats que he vist al món, i espero que s’uneixin a mi en l’aturada dels seus motors», ha afegit l’astre punk.

Junt amb Idol hi havia l’alcalde de la metròpolis, Bill de Blasio, que ha dit que aquesta pràctica dels conductors «ofega el nostre aire, danya el medi ambient i és dolent per als novaiorquesos».

«Estem enviant un missatge alt i clar amb un ‘Rebel yell’ [‘Crit rebel’, el títol del segon àlbum en solitari d’Idol, publicat el 1983]», ha dit el polític amb referència a la famosa cançó d’Idol: «Apagueu els vostres motors o pagueu-ne les conseqüències».

Prohibit des de 1972

A la campanya, implementada malgrat que estar amb el motor encès és il·legal a Nova York des de 1972, s’assenyala que els residents que informin de persones que no compleixen la regla s’emportaran una porció de la multa imposada.

Notícies relacionades

L’eslògan ‘Billy never idles, neither should you’ serà imprès en pòsters, samarretes i un altre material promocional com a part d’una campanya de publicitat en què s’ha invertit un milió de dòlars, que s’estendrà també per cadenes de televisió, emissores de ràdio, taxis i xarxes socials.