LUXE AMB FINALITATS FILANTRÒPIQUES

Barcelona mostra la joia perfum més cara del món

lmmarco51633751 gente joya perfume sagrada200107194020

lmmarco51633751 gente joya perfume sagrada200107194020
lmmarco51180618 gente oan oliveras  presidente bagu s masriera   jimmy boyd 191210193342
lmmarco51180685 gente sagrada presenta la primera marca de lujo de barcelona191210193401
lmmarco51180693 gente sagrada presenta la primera marca de lujo de barcelona191210193249

/

2
Es llegeix en minuts
Luis Miguel Marco

«Costant la barbaritat d’1,6 milions d’euros i venint de qui ve, aquesta joia-perfum serà per a algú dels Emirats Àrabs, ¿no?». La pregunta queda suspesa en l’aire. Però cap dels encarregats de presentar, al terrat d’un hotel de l’Eixample amb vista a la Sagrada Família, aquesta joia exclusiva que conté un perfum, segons afirmen la més cara del món, s’atreveix a donar una resposta. «Evidentment farem presentacions a clients potencials, ja es veurà», diu finalment Sara Díaz, ‘product manager’ de Sagrada, que es presenta com la primera marca de luxe barcelonina amb finalitats cent per cent filantròpiques. 

Darrere d’aquest nom, tot i que no va assistir a la presentació, hi ha un empresari dels Emirats Àrabs, Aamer Abdul Jaliles, un enamorat de Barcelona, on va arribar fa quatre anys per motius mèdics. Aquí ha establert la seva residència habitual «en un entorn tranquil i acollidor», ens expliquen.

La peça en qüestió, que hem hagut d’esperar unes setmanes per veure acabada, ha sortit dels tallers de Bagués-Masriera. I la meitat del que costa, 800.000 euros, aniran destinats a la Fundació Barça. «El nostre somni de futur és poder generar els nostres propis projectes filantròpics amb el segell de Sagrada», afirmen.

345 diamants, 56 safirs, 26 maragdes.... 

L’exclusiva obra en qüestió remet al modernisme i a l’obra inacabada de Gaudí, la basílica de la Sagrada Família. Una base que conté quatre flascons. 345 diamants, 56 safirs, 26 maragdes, or, plata, esmalts vitrificats, ones, mosaics geomètrics, pinzellades, foc. El conjunt evoca elements decoratius modernistes com les vidrieres. El tancament dels perfums evoca una onada del mar

Pren la paraula Joan Oliveras, de la joieria Bagués Masriera, per reconèixer que aquest ha sigut l’«encàrrec més excepcional» que han tingut en anys. «Una petició molt complexa pel que fa al disseny i de realització, en què s’han fet servir diverses tècniques i moltes hores de treball. «Tot el conjunt funciona com un element decoratiu». 

«Gaudí n’estaria orgullós»

De la part olfactiva s’encarrega el perfumista Jimmy Boyd, nas privilegiat i també fill de perfumista. «Jo crec que Gaudí estaria molt satisfet d’aquest perfum», diu. Va acceptar el repte i es va submergir en el seu món: va llegir molt. ¿Sabien que quan el va arrossegar el tramvia a la jaqueta Gaudí portava xocolata i fruita seca? I que sentia obsessió pels números, el 18, per exemple. I 18 són els components que ha estudiat per a cada un dels seus quatre perfums, que fan referència a les quatre estacions. «Són excepcionalment molt pocs si pensem que un perfum habitual en té de 70 a 150». Rosa, bergamota, gessamí i muget per a la primavera; lliris, xocolata i fruita seca per a l’hivern. També sotabosc, plantes aromàtiques...

Notícies relacionades

Jordi Cardoner, vicepresident del Barça i de la Fundació Barça, reconeix que la primera vegada que li van parlar del projecte «li va sonar estrany». Però és música celestial: 80.000 euros per a la Fundació Barça, que treballa en projectes de què es beneficiaran 1,6 milions de petits en més de 20 països. En concret, aquesta donació es destinarà a un programa centrat en el benestar emocional pediàtric en hospitals de Barcelona. «Per tant, el valor de la peça també és intangible», afirma Oliveras.

El projecte d’aquesta ‘master piece’, en què treballen des de fa tres anys i amb què es presenta Sagrada, és únic, però com el luxe crida el luxe també està previst, si hi ha peticions, fer altres peces de menor quantia. «Serien unes cent i evidentment totes per encàrrec». 

Temes:

Barça