A LA SETMANA DE LA MODA DE NOVA YORK
El Moma s'obre per a Carolina Herrera
La dissenyadora veneçolana desfilarà l'11 de setembre al jardí d'escultures del museu

lmmarco18312867 fashion designer carolina herrera adds lipstick backstage as170830165200 /
Després 35 anys en el negoci de la moda, Carolina Herrera, epítom de l’elegància, fa un pas més. La dissenyadora veneçolana, nascuda a Caracas fa 78 anys, ha aconseguit que el Museu d’Art Modern de Nova York (MoMA) aculli d’aquí uns dies la desfilada de la seva col·lecció per a la primavera-estiu del 2018. L’espai escollit serà el conegut jardí d’escultures d’Abby Aldrich Rockefeller. La cita, el dilluns 11 de setembre. I el marc, una nova 'fashion week'.
Es tracta de la primera creadora a presentar la seva col·lecció amb tota mena de luxes en aquest museu. En realitat, Herrera vol mostrar no una, sinó dues temporades al MoMA, ressaltant així la relació de la marca i la ciutat on l’empresa té la base d’operacions. La següent cita serà al febrer, però no a l’aire lliure, sinó en un altre espai tancat. Fa molt fred a l’hivern a la ciutat dels gratacels.
Aquesta desfilada s’anticipa, a més a més, a la primera exposició dedicada a la moda que s’organitza al MoMA des de fa 73 anys. S’inaugurarà l’1 d’octubre sota el títol 'Items: Is fashion modern?' i reunirà una col·lecció de 111 peces icòniques de roba i accessoris dels segles XX i XXI, que exploraran la relació entre la moda i el seu entorn des de la política i la tecnologia fins a la identitat i l’economia.
Herrera se suma a les iniciatives d’altres creadors nord-americans que han abandonat el circuit convencional per mostrar les seves col·leccions en museus. És el cas de Proenza Schouler i de la dissenyadora i filantropa Tory Burch, que en les últimes temporades han apostat pel Museu Whitney d’art nord-americà, l’edifici dissenyat per l’arquitecte Renzo Piano.
A l'Upper Side de Manhattan
La dissenyadora veneçolana resideix amb el seu marit Reinaldo –fa més de 50 anys que estan junts– i els seus gossos en una mansió amb jardí de l’exclusiu Upper East Side de Manhattan. De fet, la ciutat de Nova York li ha servit com a inspiració de moltes de les seves col·leccions. Ella va ser la primera a donar a conèixer els seus vestits al Metropolitan Club. Des d’aleshores, ha desfilat als hotels Plaza i Pierre, a Bryant Park, a les carpes del Lincoln Center i també al museu d’art Frick.
Herrera és dels pocs veterans que segueixen. Després de la mort d’Óscar de la Renta, les retirades de Valentino i Ralph Lauren i les sortides de Diane von Fürstenberg i Donna Karan, ja només queda ella. «No es vol retirar. És feliç amb el que fa», recordava en una entrevista la seva filla Adriana, que per cert aquest estiu s’ha separat del seu marit, Miguel Báez, el Litri, després de 13 anys de matrimoni.
Notícies relacionadesLa nova desfilada d’Herrera serà una prova més de classicisme per part d’una dona filla de terratinents que als 15 anys ja va lluir el seu primer 'lanvin'. En la presentació del llibre que repassava els seus 35 anys d’idil·li amb la moda, ja va deixar clar alguns dels seus principis. «No hi ha res que faci envellir més una dona que vestir-se com una jove», va dir llavors a Madrid l’eterna dama de les camises blanques.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»