A 'LA NOCHE EN 24 HORAS'
Pluja de crítiques a TVE pel to de l'entrevista a Pablo Iglesias
"Vostè està d'enhorabona aquesta setmana" amb l'alliberament d'etarres, li va dir Sergio Martín al líder de Podem
Sergio Martín dóna l’enhorabona a Pablo Iglesias per l’alliberament d’etarres a ’La noche en 24 horas’ de TVE /
Estupor, indignació i pluja de crítiques ha merescut a les xarxes socials el director del Canal 24 horas de TVE i presentador del programa 'La noche en 24 horas', Sergio Martín, pel to que va utilitzar per entrevistar divendres a la nit el líder de Podem, Pablo Iglesias.
La pregunta que s'ha emportat la palma de les pulles de Martín a Iglesias fa referència als presos d'ETA. "Hem vist Pablo Iglesias defensar la sortida dels presos d'ETA de les presons. Aquesta setmana vostè està d'enhorabona", li deixa anar el periodista en al·lusió a l'alliberament de Santi Potros i Plazaola. El secretari general de Podem no pot dissimular el seu disgust: "No és un problema d'enhorabona. I que ningú jugui amb el dolor de les víctimes per parlar d'un tema...". "No és la meva intenció", l'interromp Martín.
"Res d'enhorabona", li replica llavors Iglesias, que recorda llavors que tant PSOE com PP han tingut reunions i negociacions amb la banda terrorista al llarg de la seva història i subratlla que tant el partit de Mariano Rajoy com Podem han recolzat a Brussel·les una resolució sobre el procés de pau a Irlanda del Nord.
MÉS PULLES
No ha estat l'únic moment de tensió entre entrevistador i entrevistat. Només començar l'entrevista, Iglesias diu que està "molt content" d'estar al programa. "¿Recordes el que em vas dir el 16 d'octubre del 2013? Ens veurem aviat", li retreu a Martín, que replica: "Abans eres Pablo Iglesias a seques, i ara ets secretari general de Podem. És la diferència".
Iglesias dóna les gràcies als treballadors de TVE. "Sense les seves protestes no hauria estat aquí", explica el dirigent, que portava un llaç taronja a la camisa en suport a aquest col·lectiu. "Jo sóc treballador d'aquesta casa", li contesta Martín. "És així i tu ho saps", tanca Iglesias.
El periodista Alfonso Rojo, que també estava a la taula d'entrevistadors, ha protagonitzat un tens moment quan li ha dit a Iglesias en al·lusió a la seva feina com a diputat al Parlament Europeu: "Tu a Brussel·les dedicat al musclo". Iglesias li ha respost contundent: "És increïble que a la televisió pública que paguem tots vinguin periodistes condemnats per mentir i denunciats per la Federació de Periodistes". Sergio Martín ha intervingut per assenyalar que "Alfonso Rojo és un excel·lent periodista". "¿Què has de dir", li contesta el líder de Podem amb somriure irònic.
DIMISSIÓ DE MARTÍN
Estas escenes han indignat en les xarxes socials, que ahir a la nit van convertir en 'trending topic' els 'hashtags'#PabloEn24H, #LNpabloiglesias i el nom de Sergio Martín, que han seguit sent tendència aquest dissabte. A Twitter han estat molts els que han reclamat la dimissió o el cessament del periodista.
Les primeres crítiques van ser des de les files de Podem, que en el seu compte de Twitter no donaven crèdit al que veien.
INCREÍBLE: El presentador de TVE dice a Pablo Iglesias "hoy han salido varios etarras de las cárceles, estarás de enhorabuena" #PabloEn24H
— PODEMOS (@PODEMOS) 5 de diciembre de 2014
Al final del programa i després dels suports rebuts a les xarxes, Podem expressava la seva "enhorabona":
Notícies relacionadesEstamos d enhorabuena, sí, xo x el inmenso apoyo recibido.Gracias! El miedo ha cambiado d bando #SuOdioNuestraSonrisahttp://t.co/7c07Mwjlks
— PODEMOS (@PODEMOS) 6 de diciembre de 2014
A partir d'aquí, les xarxes s'han bolcat a retreure que des d'una televisió pública s'usi aquest to per entrevistar un líder polític. Aquests són només alguns dels tuits sobre el tema:
Este tipo Sergio Martin no tiene vergüenza ni sabe de qué color es! La #TVE del #PP es impresentable! #PabloEn24H pic.twitter.com/BYOPRDNvLI
— Manel Márquez (@manelmarquez) 6 de diciembre de 2014
No entrevistarás a @Pablo_iglesias_ como @SergioMartinTVE y otros 6 mandamientos periodísticos http://t.co/PKpcnps7ug #PabloEn24H
— Marc Espín (@EsPeriodismo) 6 de diciembre de 2014
Después de ver la "entrevista" a @Pablo_Iglesias_ n #LNpabloiglesias,solo puedo decir que no fue una entrevista sino un ataque en toda regla
— Dani (@fototreboada) 6 de diciembre de 2014
Parecía imposible superar a Inda y sin embargo.. Cada vez nos sorprenden más xD @Fmia_92 #LNpabloiglesias pic.twitter.com/2j4CQjY73p
— María (@MarSolvi23) 6 de diciembre de 2014
La pregunta de Sergio Martín ahir a la nit a Pablo Iglesias sobre els presos bascos és de jugat de guardia. Fiscalia??? Esta ahí????
— artur (@avmaspla) 6 de diciembre de 2014
Els tuiters també han criticat que entre els cinc periodistes que van entrevistar el líder de Podem no hi hagués ni una dona.
#PabloEn24H una de las cosas a las que no me acostumbro y me sigue indignando... todos los invitados a la tertulia son HOMBRES!! Alucinante!
— Montserrat Boix (@montserratboix) 5 de diciembre de 2014
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- FUTBOL I INVERSIÓ Compro un club mentre jugo en un altre: Messi i Luis Suárez s’afegeixen a l’última moda dels futbolistes
- Musk deixa el Govern després d’aplicar polèmiques retallades
- La Masia dels enginyers
- Obres El Barça planeja estrenar el nou Camp Nou al Gamper, però només per a 25.000 espectadors
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Ajuts socials Ja és oficial: Així pots sol·licitar el nou ajut de 700 euros compatible amb l'Ingrés Mínim Vital
- Frau La Policia Nacional, preocupada en detectar una nova estafa que utilitza les etiquetes de les escombraries: així pots evitar-la
- Una jutgessa investiga si la CCMA ha pagat retribucions superiors al límit legal a directius