INICIATIVES PER RENDIBILITZAR LES CADENES
La xarxa fa negoci amb l''aparador' televisiu
El portal 'El armario de la tele' ven la roba que llueixen actors i famosos

Romina Belluscio, presentadora d’’Espejo público’ (A3) /
En un món tan mitòman com el de latelevisió, és estrany que a ningú se li hagi acudit muntar una botiga així fins fa dos anys. Laroba amb què apareixen a la pantalla presentadors, actors i col·laboradors sempre ha estat un reclam més amb què enganxar l'espectador. Molts dels televidents queden enamorats de la brusa, les sabates o la jaqueta que porta el seu personatge televisiu favorit, però no tenen pistes a l'hora de buscar on trobar-les. Per posar remei a aquesta desorientació ha irromput a internetelarmariodelatele.com, un curiós expositor virtual on la gent del carrer pot fer realitat el seu somni de lluir, per exemple, un glamurós vestit com els que es posaSusanna Griso aEspejo público.
Satisfer aquest voraç apetit d'emulació era fa dos anys "un forat que s'havia de cobrir", com diu la directora de comunicació d'El armario de la tele,Raquel Rodríguez. Així va néixer aquest projecte de comerç electrònic en què van creure una consultoria de màrqueting, una firma d'estilisme televisiu, una agència de publicitat i una empresa d'imatge corporativa. Junts es van llançar a convèncer les cadenes i les marques que aquí hi havia negoci segur. "Servim d'intermediari entre els dos: als estilistes de les cadenes els facilitem la feina proporcionant-los la roba que necessiten, i a les marques els aconseguim que la seva roba surti per la tele", explicaRodríguez. Un negoci a tres bandes pel qual les cadenes s'emporten un percentatge de les vendes a canvi de cedir l'explotació de les imatges de les sevescelebrities.
Gairebé 100 marques
Els experts del portal estudien amb detall l'estilisme de cada programa abans de posar-se en contacte amb les firmes que hi poden encaixar. Treballen amb un ampli ventall de 95 marques de roba, calçat, bosses i complements. Tots aquests articles vesteixen un bon grapat d'espais i sèries d'Antena 3 (El barco, Los protegidos, La ruleta de la suerte, Espejo público, Otra movida , informativos...), La Sexta(El club de la comedia, El intermedio, Salvados...) i Marca TV.
Fins fa tres mesos, el portal subhastava cada setmana aEbay.esuna peça de roba utilitzada per alguna celebritat de la tele, però han deixat de fer-ho temporalment per raons operatives. El reclam que feien servir era força suggerent: "Hi ha roba que conserva l'essència de l'estrella que l'ha portat". Amb aquest reclam van aconseguir que l'essència dePilar Rubio, impregnada per sempre en un abric de Laga, quadrupliqués el seu preu fins a arribar els 400 euros que va pagar un admirador de l'actriu i presentadora.
Per estrany que sembli, l'antiquada i insulsa indumentària que portaven els nois d'El internado també va arrasar entre la clientela juvenil. "Vam treure l'uniforme oficial i es va vendre moltíssim". L'essència dels alumnes del Laguna Negra va atraure el públic adolescent, que va arribar a pagar a les subhastes fins a 200 euros pels polossuats dels seus ídols.
Però si hi ha un programa que "marca molta tendència" ésEl intermedio delGran Wyoming: "Usun Yoon iThais Villas tenen molt èxit, igual que les presentadores de La Sexta en general". L'intrèpidJordi Évole, vestit sempre d'esport aSalvados, "també té el seu públic", encara que la que ara talla el bacallà és Romina Belluscio (Espejo público). Avantatges de ser la nòvia de Guti, l'exjugador del Madrid.
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- La nova vida de Lamine Yamal
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- La ‘generació muda’ arriba a l’oficina