Desaparició
L’exfutbolista Gianluca Vialli mor als 58 anys
Feia anys que lluitava contra un càncer de pàncrees i va disputar contra el Barça la final de la Copa d’Europa del 1992
L’exfutbolista italià Gianluca Vialli ha mort aquest divendres a Londres després d’una llarga batalla contra el càncer de pàncrees. Exjugador i entrenador, tenia 58 anys. Recentment havia deixat el seu càrrec directiu a la selecció d’Itàlia perquè la seva salut havia empitjorat. El 2017 se li va detectar un tumor maligne al pàncrees i va començar llavors la seva llarga batalla contra la malaltia.
Després de deixar el seu lloc dins de l’organigrama del seleccionador italià Roberto Mancini, s’havia vist obligat a internar-se en una clínica de Londres (ciutat on residia des de l’època en què va jugar al Chelsea). Va néixer a la localitat de Cremona el 9 de juliol del 1964 i va desenvolupar la seva carrera esportiva com a davanter centre al Cremonese, la Sampdoria, la Juventus i el Chelsea. A la temporada 1990-1991 va ser el màxim golejador de la sèrie A amb 19 gols. Gràcies a la seva actuació, la Sampdoria va guanyar la Lliga italiana i va obtenir el dret a participar en la Copa d’Europa. Va arribar a la final de Wembley, que va perdre davant el Barça a la pròrroga després d’un gol de falta directa marcat per Ronald Koeman. Gràcies a la seva aportació, l’equip de Gènova va viure l’època més brillant de la seva història.
Fitxat per la Juventus
La Juventus no va desaprofitar l’ocasió i el va fitxar per 17 milions d’euros, una xifra rècord de l’època. El seu primer any amb el conjunt de Torí es va coronar campió de la Copa de la UEFA. El 1995, Vialli va guanyar el seu segon ‘scudetto’ i va marcar 16 gols. Aquell any la Juventus va disputar i va perdre la final de la Copa de la UEFA contra el Parma. També va capitanejar la Juventus en la seva conquesta de la Champions de la temporada 1995-1996. Després se’n va anar al Chelsea, equip al qual va acabar la carrera esportiva el 1999, i va començar com a entrenador, primer, amb el mateix Chelsea, i després, amb el Watford. El 2018 va anunciar que lluitava contra el càncer des de feia un any, amb diversos alts i baixos que no li van impedir col·laborar amb la selecció italiana fins que va empitjorar definitivament la seva salut. Tenia dona, Cathryn White Cooper, amb qui es va casar el 2003, i dues filles, anomenades Olivia i Sofia.
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Un any de la dana Protestes contra Mazón als carrers de València: 229 mantes tèrmiques per recordar les víctimes
- Mobilitat «Se’t fica el soroll al cap»: les parades de bus interurbà en ple carrer desesperen els veïns de Barcelona
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Cas Koldo El sistema de pagaments al PSOE sorprèn el jutge: ¿Els diners els recollia qualsevol persona que li digués Koldo, un motorista, qui fos?»
- Al Congrés Junts aprova la llei d’Atenció a la Clientela del Govern que prohibeix les trucades ‘spam’
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
