TÍTOL A ITÀLIA
Cristiano i Morata aconsegueixen la Supercopa italiana per a la Juventus
En un partit molt igualat, el conjunt torinès va marcar els dos gols en la segona part davant un Nàpols que va fallar un penal
La Juventus avança amb pas matusser en una Lliga italiana que, per ara, domina el Milà, a 10 punts del conjunt torinès. Però acostumat a guanyar títols aquest dimecres no podia malgastar l’ocasió d’apuntar-se, gràcies a la Supercopa, el primer èxit de l’any. I, per descomptat, gràcies a la seva gran estrella, Cristiano Ronaldo, que està de forma irregular aquesta temporada però que va ser talismà per obrir el camí de la victòria davant el Nàpols, un triomf que va rematar Álvaro Morata en el temps afegit.
La veritat és que els dos equips es van mostrar ferris i desitjosos de no concedir cap privilegi al rival. Jugaven a Reggio Emilia, en el Mapei Stadium, on acostuma a disputar els partits el Sassoulo. I fins i tot semblava que la Juventus arribava a la Supercopa en inferioritat de condicions en relació amb el conjunt de Genaro Gatusso, que s’aferrava a la tremenda golejada amb què van guanyar en l’última jornada de Lliga la Fiorentina, que van derrotar per 6-0.
Partit disputat
Amb aquestes credencials s’esperava una igualada Supercopa, com així va ser, sense que l’optimisme convidés a pensar en un partit amb molts gols, sinó més aviat combatiu i amb els dos equips disposats a guanyar el rival a base de coratge i múscul.
La Juventus va necessitar 64 minuts i una rematada Cristiano Ronaldo amb la cama esquerra per decantar el partit al seu favor. Però no va ser un gol que tranquil·litzés el partit, perquè el Nàpols va reaccionar i va tenir una ocasió d’or per empatar gràcies a un penal concedit després de consulta amb el VAR després d’una caiguda del belga Dries Mertens a l’àrea torinesa, però Lorenzo Insigne va enviar la pilota fora. Ja en el temps afegit Álvaro Morata va sentenciar a l’aconseguir el definitiu 2-0 per a la Juve.
La fitxa del partit
2 – Juventus: Szczesny; Cuadrado, Bonucci, Chiellini, Danilo; McKennie, Arthur, Bentancur (Rabiot, m.84); Kulusevski (Morata, m.82), Chiesa (Bernarsdeschi, m.46) i Cristiano.
0 – Nàpols: Ospina; Digues Lorenzo, Manolas, Koulibaly, Rui (Llorente, m.85); Demme (Politano, m.84), Bakayoko (Elmas, m.67); Insigne, Zielinski, Lozano; Petagna (Mertens, m.72).
Gols: 1-0, m.65: Cristiano Ronaldo; 2-0, m.95: Morata.
Notícies relacionadesÀrbitre: Paolo Valeri (ITA). Va amonestar Cristiano (m.74), del Juventus, i Zielinski (m.89), del Nàpols.
Incidències: Partit corresponent a la final de la Supercopa italiana disputat a porta tancada en el Mapei Stadium de Reggio Emilia (nord d’Itàlia).
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 habitatges de lloguer
- Elisenda Alamany: "BCN ha de rehabilitar els habitatges; si no, ho faran els fons d’inversió"
- Declaració conjunta Sánchez arriba a un acord amb Alemanya per avançar en l'oficialitat del català a la UE després de l'ultimàtum de Junts
- Relació en fase crítica Montero crida a «intensificar el diàleg» amb Junts després de la seva amenaça sense al·ludir a una reunió de Sánchez amb Puigdemont
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Presentació a Alstom El primer dels 10 trens llançadora de Ferrocarrils de la Generalitat a l’aeroport comença les proves
- Emergències Més de 100 persones participen en un simulacre d'accident de tren al túnel de Viladordis de Manresa
