INE
«Hola, em dic Semen»: a Espanya hi ha 93 homes amb aquest nom
¿Quantes persones tenen el teu mateix nom i cognom? Comprova-ho amb el cercador de l’INE
«Hola, soc el Semen. Encantat». Així s’han de presentar ni més ni menys que 93 ciutadans d’Espanya que tenen aquest singular nom, segons l’Institut Nacional d’Estadística (INE). De tots ells, 27 viuen a Alacant, que és la província on més persones hi ha registrades amb aquest nom. La segueixen Girona, Màlaga, Múrcia, València i Barcelona.
L’edat mitjana dels ciutadans registrats amb el nom de Semen a Espanya és de 26,9 anys. Tots són homes. Però, ¿per què aquestes persones es diuen així? Si bé el Registre Civil no permet noms amb connotacions negatives o que puguin atemptar contra la dignitat dels nens, la resposta podria ser que els Semen espanyols són persones migrants.
I és que Semen és una transliteració del nom ucraïnès ‘Семен’ (Semen), i també del nom rus ‘Семён’ o Semion, que al seu torn és una variant de ‘Си́мон’ o Simó. De fet, hi ha uns quants personatges coneguts amb aquest nom a la zona de l’antiga Unió Soviètica.
Notícies relacionadesDos exemples són Semen Iossipovitx Altman, un conegut entrenador de futbol ucraïnès, i Semen Xementxenko, un famós militar ucraïnès, comandant del segon Batalló d’operacions especials ‘Donbass’.
El fet que hi hagi 93 homes anomenats així a Espanya ha aixecat especial polèmica després que una jutge del Registre Civil de Vitòria hagi rebutjat la pretensió d’uns pares de dir a la seva filla ‘Hazia’ al considerar que aquesta paraula pot significar en basc comú «semen», tot i que té també l’accepció de «llavor».
- Mor un submarinista de 73 anys a la zona del far de Sarnella, al Port de la Selva
- Música Marta Mei i Aina Pociello, noves directores artístiques del Festival BAM de Barcelona
- L’acusat de violar una noia i retenir-la durant 4 hores a la zona dels Trullols de Manresa va estar fugit dues setmanes abans de poder ser detingut
- Família antivacunes El noi malalt de tètanus millora i evoluciona satisfactòriament
- Detingut un jove de 17 anys per violar una menor a l'estació d'autobusos de Lloret
