ADVERTÈNCIA MUSICAL
Neil Young demandarà Trump per haver utilitzat les seves cançons en mítings de campanya
El músic exigeix que no tornin a utilitzar-se 'Rockin' in the free world' ni 'Devil's sidewalk'
zentauroepp54360098 files in this file photo taken on july 6 2018 neil young p200805141012 /
Neil Young interposarà una demanda a fi d’impedir que el president dels Estats Units, Donald Trump, utilitzi les seves cançons en mítings de la campanya presidencial, segons ha publicat la web oficial del músic canadenc.
El reconegut artista, de 74 anys, afirma que es va incórrer en una violació de drets d’autor per l’ús de les cançons ‘Rockin’ in the free world’ i ‘Devil’s sidewalk’, incloses durant un míting recent de Trump a Tulsa, Oklahoma.
El «demandant no pot permetre que la seva música s’utilitzi com a ‘tema musical’ per a una campanya divisiva, no nord-americana, d’ignorància i odi», es llegeix en el comunicat.
La demanda, que demana multes de fins a 150.000 dòlars per cada infracció, no té data, però el text indica que els advocats de Young plantegen presentar-la davant un tribunal federal a Nova York.
Neil Young ha expressat en repetides ocasions menyspreu per l’ús del president Trump dels seus èxits musicals durant la campanya preelectoral de les presidencials del novembre i li ha demanat que deixi d’utilitzar-los.
Notícies relacionadesNascut al Canadà i ciutadà nord-americà, Young va qualificar Trump de «desgràcia per al meu país» a principis d’aquest any, mentre recolzava Bernie Sanders en la carrera demòcrata.
Altres artistes
Young no és l’únic músic que ha censurat l’ús de les seves cançons en els mítings i campanyes electorals de Trump; diversos artistes de renom internacional, inclosos Pharrell Williams, Rihanna, Aerosmith i Adele, s’han queixat que Trump utilitzi les seves cançons sense permís. Al juny, els llegendaris Rolling Stones van amenaçar d’emprendre accions legals contra el republicà per l’ús del clàssic ‘You can’t always get what you want’ en actes de campanya i fa unes setmanes la família del mort Tom Petty va criticar durament el president nord-americà per haver utilitzat la cançó del músic ‘Won’t back down també en el míting que va celebrar a Tulsa, enviant als organitzadors de la campanya electoral una advertència judicial de cessament i desistiment.
- Adif dedica al manteniment de Rodalies els mateixos diners en dos mesos que en els últims sis anys
- Jubilació demorada Els experts coincideixen: si et jubiles més tard cobraràs fins a 120 euros més de pensió cada mes
- Per valor de gairebé 210.000 euros Els Mossos detenen un lladre multireincident per 14 robatoris amb força a Barcelona, Sant Cugat, Terrassa i Castelldefels
- Clima primaveral Quin temps farà per Setmana Santa a Catalunya: primeres previsions després de l’hivern de borrasques
- Temps Cap de setmana de contrastos: la predicció del Meteocat per a Catalunya
