CAP D'ANY A TIMES SQUARE

Polèmica per l'emissió de les campanades de Canal Sur Radio a Nova York

L'emissora pública respon a Vox i assegura que la patronal de l'oliva paga el viatge

L'acció pretén replicar l'augment d'aranzels decidit per Trump

times-square-ok

times-square-ok / Mary Altaffer (AP)

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

Canal Sur ha sortit aquest dilluns al pas de les crítiques abocades per Vox pel fet que Canal Sur Radio es desplaci fins a Nova York per retransmetre les campanades de Cap d’Any, posant èmfasi en el fet que tot s’emmarca en una acció comercial íntegrament finançada per Interaceituna.

Amb aquesta acció, segons han explicat fonts de la cadena, es pretén defensar el sector de l’oliva de taula als Estats Units després de la decisió de l’administració del president nord-americà Donald Trump d’imposar més aranzels a l’exportació d’aquest producte.

Així, Interaceituna finança i paga el "petit" equip que es desplaça a Nova York en una acció amb què el sector olivaire pretén un acte de promoció en què participa Canal Sur, "que no hi posa ni un euro".

Prèviament, el candidat de Vox a la presidència de la Junta i diputat per Sevilla, Francisco Serrano, havia fet ironia sobre l’"austeritat i moderació pressupostària" que suposa aquesta acció.

Notícies relacionades

"¿Sabien que Canal Sur Radio farà les campanades de Cap d’Any des de Nova York? Això és austeritat i moderació pressupostària. A Andalusia no hi ha lloc per celebrar l’efemèride i, és clar, es continuaran malgastant els diners dels andalusos, que es deixen d’invertir en coses necessàries", ha dit en un missatge del seu compte personal de Twitter Serrano, la formació del qual advoca per la supressió d’aquest mitjà.

L’emissora, segons va informar al seu dia la RTVA, acomiadarà aquest any 2018 amb un especial d’'Aquí Estamos' en què s’oferiran als andalusos les campanades de Cap d’Any des de Nova York, en el marc de la campanya d’Interaceituna en defensa de l’oliva de taula als Estats Units.