POLÈMICA MASCLISTA

PepsiCo es fa enrere i aclareix que no hi haurà Doritos per a dones

La CEO de la companyia, Indra Nooyi, va suggerir que llançarien una versió de l''snack' menys cruixent i amb un paquet que cabria fàcilment en una bossa

asset-4290993doritoscrunchy alta

asset-4290993doritoscrunchy alta

1
Es llegeix en minuts
Efe

PepsiCo ha fet marxa enrere i ha aclarit que no fabricarà Doritos per a dones, una setmana després que el seu CEO, Indra Nooyi, deixés oberta la porta a comercialitzar Doritos per a dones, que farien menys soroll al mastegar i cabrien a la bossa de mà.

En una entrevista amb Freakonomics, la màxima executiva de PepsiCo va dir que als homes els encanta llepar-se els dits després de menjar Doritos i ficar les mans fins al fons de la bossa i, "encara que a les dones els encantaria fer el mateix, no ho fan".

"A elles no els agrada fer gaire soroll al mastegar en públic. I no es llepen els dits generosament, i tampoc els agrada posar-se les restes de Doritos a la boca", va defensar Nooyi.

Aquests nous Doritos serien menys cruixents, per fer menys soroll al mastegar, no deixarien els dits tan bruts i anirien en paquets que es poguessin portar a la bossa, segons va detallar la màxima directiva de la companyia, que va anunciar que estaven "preparant-se" per llançar-los "aviat".

Acusacions de masclisme

Després de la polèmica que van provocar les seves paraules, i les acusacions de masclisme, la companyia ha fet marxa enrere i en les últimes hores ha difós un comunicat en què sosté que la cobertura sobre uns suposats Doritos específicament per a dones era "inexacta".

"Ja tenim Doritos per a dones: es diuen Doritos, i milions de persones els disfruten cada dia", va assegurar la companyia, que al mateix temps va assegurar que exploraria "noves vies" per "delectar" les seves clientes.

Notícies relacionades

D'aquesta manera, Doritos no descarta llançar al mercat una nova gamma d'aperitius amb les característiques anunciades (menys sorollosos o menys llardosos) però sense classificar-los com un producte específicament per a dones.

En contra de la llei

En països com el Regne Unit, PepsiCo no podria vendre patates dirigides només al públic femení, ja que aniria en contra de les noves lleis contra els estereotips de gènere en la publicitat que es van aprovar fa uns mesos, tal com va apuntar The Independent.