Calendari benèfic

Els policies de Terrassa es rapen en solidaritat amb els nens amb càncer

Un total de 24 agents es tallen el cabell en una campanya d'un nou centre promogut per Sant Joan de Déu

dgjhudfxgaqu335

dgjhudfxgaqu335

1
Es llegeix en minuts

Una dotzena de nens amb càncer han rapat el cap a 24 agents de la Policia Municipal de Terrassa, que apareixeran, sense cabell, en un calendari solidari per la lluita contra el càncer infantil. El projecte porta per lema "Posa't en el seu cap", i inclou en la pàgina de cada mes la fotografia de dos agents que han accedit a rapar-se al zero, acompanyats d'un dels nens malalts.

Les instantànies s'han pres en llocs emblemàtics de Terrassa, com el saló de plens de l'ajuntament o el Museu de la Ciència i de la Tècnica, però també en altres llocs no tan identificables, com una perruqueria o una església de la ciutat.

  

El cos policial ha volgut que la gent es posi a la pell dels nens que pateixen càncer infantil i de les seves famílies. "Quedar-se sense cabell és una de les conseqüències més visibles del tractament oncològic", diu un dels agents, Toni Villar. Els impulsors del calendari volen que la campanya s'estengui per tot Espanya i, per a això, segurament editaran la publicació en català, castellà, basc i gallec.

La recaptació de la venda dels calendaris anirà destinada a l'Hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona per a la construcció del nou Pediatric Cancer Center, que serà un dels més avançats del món i que ja ha rebut el suport del Barça i de Lionel Messi.

  

Una "rapada popular" en contra del càncer

Notícies relacionades

Els impulsors de la iniciativa han organitzat una "rapada popular" a la plaça Vella de Terrassa el 18 de setembre perquè, qui ho desitgi, es pugui rapar el cap en solidaritat amb els nens malalts.

L'any passat, la Policia Municipal de Terrassa ja va realitzar un calendari solidari amb associacions de la localitat catalana que treballen amb nens afectats per diverses patologies infantils. En aquella ocasió, va vendre 936 exemplars amb els que va recaptar més de 4.600 euros. El calendari d'aquest any es vendrà a 5 euros i es preveu fer una primera impressió de 3.000 exemplars, amb la previsió que, si es consolida l'èxit de la campanya, s'imprimeixin més calendaris.