UN COTXE PER A PINOTXO

Un ebenista retirat francès es construeix un Citroën 2CV

El clàssic tallat en fusta per Michel Robillard està a punt d'obtenir l'aprovació oficial de les autoritats per rodar en carretera

37797484 60 / GUILLAUME SOUVANT (AFP)

37797484 60
37797478 60
37797491 60

/

2
Es llegeix en minuts

Michel Robillard és una espècie de Geppeto. Aquest ebenista jubilat francès no talla nens de fusta, sinó cotxes clàssics a escala. Al seu taller de prop de Loches, al centre del país, té una àmplia col·lecció; és gairebé un museu. Però la joia de la corona és sens dubte el seu Citroën 2CV, que està a punt d'obtenir la certificació de les autoritats franceses per sortir a menjar-se la carretera.

La rèplica exacta del mític model de Citroën li ha comportat a Robillard sis anys de fer anar el xerrac i la garlopa. El treball del francès -totalment de xinesos- no només inclou la carrosseria del cotxe, també el seu interior, seients inclosos (en realitat un banc amb coixins per descansar les natges).

El seu treball ha causat admiració, i aviat exposarà fins i tot en un museu, a Itàlia. També se li han acostat amants del motor i col·leccionistes interessats a pagar pel seu 2CV de fusta.

AQUEST ESTIU, A LA CARRETERA

Segons les previsions del fuster d'ulls blaus i barba blanca, la seva rèplica d'un Citroën 2CV del 1953 podrà rodar sobre l'asfalt l'estiu que ve. 

Robillard, que es mou entre les serradures des dels 14 anys, va posar en marxa el seu somni el 2011: volia fer un cotxe de tronc d'arbre a escala 1 i que, a més, pogués rodar. Actualment, la seva peça és única al món.

DIFERENTS TIPUS DE FUSTA

El vehicle singular està fabricat amb diferents tipos de fusta: de perera (marcs), de pomera (capó), de noguera (volant), de cirerer (portes), d'om (quadro d'instruments), segons ha explicat Robillard a l'agència AFP.

¿I el motor? Bé, no va ser possible seguir el model original. "He treballat amb el xassís del Dyane 6 del 1966 i un HP del motor del CV3, ja que la fusta és més pesada que l'estructura de metall. ¿I la calor del motor? Sense problemes, Robillard l'ha aïllat del capó amb una protecció tèrmica.

"Les rodes i els fars són originals, però els embellidor són de fusta, com els seients", ha explicat l'ebenista.

"Volia fer un objecte que perdurés més enllà de mi. Estaria encantat si alguna vegada el meu Citroën s'exhibeix en algun museu", ha dit el jubilat. El màxim, confessa, seria que el seu insòlit cotxe sortís en un anunci o en una pel·lícula".

ALTRES JOIES DEL SEU TALLER

Notícies relacionades

Des de finals dels 90, ha estat tallant models a escala 1:10 del 4CV, de l'escarabat' de Volkswagen del 1949 o un Bugatti Real del 1936, per citar diversos exemples. Al seu taller també mostra orgullós una altra joia: una Harley Davidson. Per fer-se'n una idea, per acabar una roda amb la seva llanta de 20 mil·límetres Robillard triga un dia.

Museus com el de Maranello d'Itàlia ja han contactat amb aquest Gepetto francès, il·lusionats per tenir a les seves vitrines la miniatura de fusta del Ferrari de Michael Schumacher.