Toca rematar la Lliga sense Lamine
El comunicat mèdic assenyala que el davanter del Barça pateix una lesió al bíceps femoral de la cama esquerra que li impedirà tornar aquesta temporada, però avança que podrà disputar el Mundial 2026.
Al FC Barcelona li queden sis partits de Lliga i haurà de disputar-los sense Lamine Yamal, el totpoderós creador de driblatges, passades i gols a l’univers blaugrana. La ruptura del bíceps femoral de la cama esquerra que es va produir als 41 minuts del partit contra el Celta el mantindrà fora dels terrenys de joc per al que resta de Lliga, segons va constatar el comunicat mèdic del club. L’equip de Hansi Flick, amb 9 punts d’avantatge sobre el Reial Madrid, haurà de rematar la conquesta del campionat sense ell i, sigui dit de passada, encara sense Raphinha.
Un Lamine Yamal preocupat va acudir ahir al migdia a la Ciutat Esportiva a fer-se unes ressonàncies que van confirmar les males sensacions que ja va tenir a l’abandonar el camp. Al mateix vestidor del Camp Nou li van fer unes exploracions que feien intuir el diagnòstic negatiu difós ahir.
L’alarma barcelonista contrasta amb una certa pau d’esperit per a Luis de la Fuente de cara al Mundial nord-americà d’aquest estiu. El jove extrem del Barça no arribarà rodat a l’inici de la cita mundialista –el 15 de juny, primer partit–, però després de l’exploració a fons practicada a les instal·lacions de Sant Joan Despí els serveis mèdics del club blaugrana garanteixen la seva presència en la convocatòria espanyola.
Tractament conservador
"Lamine Yamal es perdrà el que resta de la temporada i està previst que estigui disponible per a la disputa del Mundial", deia el comunicat, que estranyament anava més enllà del que concerneix el FC Barcelona. En tot cas, no existeix el davanter lliure d’una recaiguda, res d’inhabitual en aquesta mena de lesions. Els doctors de l’entitat barcelonista ara apostaran per un tractament conservador per a la recuperació.
Lamine Yamal va provocar el penal que ell mateix es va encarregar de transformar contra el Celta, però el que havia de ser una celebració es va convertir en una incertesa. Va notar dolor al bíceps, va fer el gest de demanar el canvi i es va llençar a la gespa. Va marxar pel seu propi peu i es va obrir l’interrogant de seguida sobre la magnitud de la ruptura, si és que n’hi havia. I sí, n’hi ha. I sense ell el Barça haurà de segellar la Lliga.
"És una baixa important, però estic convençut que la plantilla se’n sortirà. Som una família i tenim aquesta mentalitat de guanyar amb tots els qui hi som", va dir ahir Rafa Yuste, president blaugrana en funcions, al costat de la caseta del Barça per Sant Jordi. Un missatge d’optimisme institucional que contrasta amb la pena que s’escampava al vestidor després del partit de dimecres. "És el millor i és un cop dur per a nosaltres perquè és un jugador molt important i el necessitem. Estava fotut al vestidor perquè entén la importància que té per a nosaltres", va comentar, per exemple, Gavi.
Tercera lesió
És la tercera lesió de Lamine Yamal en la seva carrera. Aquesta temporada va patir d’una pubàlgia que el va martiritzar, tot i que només li va fer perdre cinc partits. El curs anterior va patir un traumatisme al turmell dret durant un enfrontament amb el CD Leganés que el va allunyar dels terrenys de joc gairebé un mes. En total, durant la seva incipient carrera, s’ha perdut per lesió 10 partits amb el Barça. Ara n’hi haurà de sumar sis. Pocs contratemps físics, de fet. Per això ha pogut jugar el 90% dels compromisos blaugrana.
D’aquesta manera, el gol decisiu contra el conjunt de Vigo tanca l’estadística de Lamine Yamal en aquesta temporada. El saldo és de 24 gols, 16 dels quals a la Lliga, 6 a la Champions i 2 a la Copa del Rei, a més de 18 assistències. Per culpa del bíceps femoral no n’hi haurà més. En la passada, la 24-25, va sumar 18 gols i 25 assistències. Un Lamine més golejador i menys assistent enguany, en resum.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Famosos Entrem a la casa de Ronaldinho a Castelldefels: una espectacular vil·la d'1,8 milions i 190 metres quadrats disponible per a un lloguer de luxe a prop de Barcelona
- Montserrat, cultura i tradició en la seva diada
- Celorio lliga la nacionalitat mexicana «a la història i la cultura espanyoles»
- Les floristes traslladades de la Rambla perden vendes i guanyen pau
- Barcelona es lliura a la novel·la romàntica juvenil i ‘young adult’
