El Tour 2026 passarà per 62 municipis a Catalunya

La prova ciclista sortirà de Barcelona el 4 de juliol i recorrerà un total de 397 quilòmetres per terres catalanes repartits en tres etapes.

El Tour 2026 passarà per 62 municipis a Catalunya
2
Es llegeix en minuts
Sergi López-Egea
Sergi López-Egea

Periodista

Especialista en Periodisme esportiu i ciclisme

ver +

El Tour ja és pràcticament a Barcelona, tot i que faltin gairebé set mesos perquè la capital catalana vegi el naixement d’un dels grans esdeveniments de l’esport mundial. El compte enrere es va posar en marxa ahir, jornada en què la majoria dels 62 alcaldes i alcaldesses per on passarà la prova en tres etapes, al marge de la ideologia política, van unir forces al Palau de Pedralbes per acollir entre el 4 i el 6 de juliol les tres primeres etapes de la prova que recorrerà 397,4 quilòmetres per Catalunya.

Serà, tal com van recollir les xifres exposades en l’acte, una oportunitat única que va quedar reflectida en l’antològica frase pronuncia per Rubén Viñuales, alcalde de Tarragona, des d’on partirà la segona etapa. "Des de l’època de l’emperador August, Tarragona no viurà una cosa tan gran com serà el Tour". I no és una exageració ja que 150 milions d’espectadors, repartits per tot Europa, i 190 països de tot el planeta, podran veure gràcies a les imatges de televisió la sortida del Tour, i amb això contemplar les obres del modernisme barceloní i la resta d’obres d’una ciutat que aquest 2026 serà capital mundial de l’arquitectura.

Seran tres etapes en què els ciclistes hauran d’afrontar 15 ascensions per tres províncies (Barcelona, Tarragona i Girona), a través de 62 termes municipals i amb 6.650 metres de desnivell positiu en un Tour que començarà amb una contrarellotge per equips, una cosa que no passa des de fa 55 anys. Serà la quarta vegada en què el Tour passarà per Barcelona: dues ocasions el 1957, l’etapa de 1965 amb la històrica victòria del gran Pepe Pérez Francés i la visita del 2009, pertorbada per la pluja.

Entre el dissabte 4 de juliol i el dilluns 6, els ulls del món, en termes esportius, estaran mirant Catalunya, fins i tot més enllà de la coincidència del Mundial de futbol. Perquè tal com va reflectir Salvador Illa, president de la Generalitat, el Tour va més enllà de les seves fronteres perquè defensa "els valors d’Europa" contra la "llei del més fort" exhibida amb massa múscul per alguns protagonistes mundials.

I no només seran els tres dies de competició (la contrarellotge per Barcelona, l’etapa amb sortida a Tarragona i meta a Montjuïc) i el comiat del territori, des de Granollers, travessant la frontera per Puigcerdà, i que finalitzarà en paratges de la Catalunya Nord, com és l’ascensió a la petita estació d’esquí de Les Angles. Tot començarà el dimecres 1 de juliol quan els corredors arribin a Catalunya i seguirà, sobretot, el dijous 2 de juliol amb la solemne presentació d’equips davant la Sagrada Família.

Notícies relacionades

"Des del minut zero vam saber que Barcelona havia de compartir el Tour amb la resta de Catalunya i amb més de 60 municipis que permetran acostar la prova a la realitat arquitectònica, cultural i paisatgista catalana", va recalcar Jaume Collboni, alcalde de Barcelona.

Milers de persones es bolcaran amb un espectacle gratuït i que passarà per carrers, barris, ciutats i pobles que mai han tingut l’oportunitat d’acollir un esdeveniment esportiu de la magnitud del Tour. "Tractarem que el de Barcelona sigui el millor Gran Départ de la història", va dir Berni Álvarez, conseller d’Esports.