La FIFA s’entrega a Trump donant-li el Premi a la Pau
Es repetirà la mateixa inauguració del 2010 (Mèxic-Sud-àfrica) i Espanya cau en el mateix grup H de què va partir cap al títol.
Entre l’emocionant interpretació de Nessun Dorma a càrrec d’Andrea Bocelli i l’aparició del trofeu entre les mans enguantades de Lionel Scaloni, el seleccionador argentí del vigent campió, la cerimònia del sorteig va patir el peatge polític de l’homenatge de la FIFA a Donald Trump. Una genuflexió en tota regla va ser la concessió del primer Premi de la Pau al màxim mandatari dels Estats Units, l’amfitrió del torneig, parcial i desigualment compartit amb el Canadà i Mèxic.
Gianni Infantino, el president de la FIFA, va lloar Trump pels dos mèrits contrets per merèixer el guardó. Per ser d’aquelles persones "que estimen el futbol" i que "es comprometen amb la pau i la unitat al món". "És el que volem d’un líder que es preocupa pel seu poble; volem viure en un món segur, en pau, unit", va ampliar Infantino, entregat al dirigent, a qui ha visitat diverses vegades a la Casa Blanca.
Trump va dir haver rebut "un dels honors" més grans de la seva vida, i va repartir agraïments a Infantino, la seva dona, Melania, i a tots aquells que "han aconseguit que el món sigui un lloc més segur". "Fa un any no érem el mateix país que som ara gràcies al meu lideratge", va presumir.
Els presidents dels països coamfitrions van tenir una mínima participació a l’aparèixer a l’escenari per al simulacre de l’extracció de les boles que aparellarien els 48 països. Mark Carney, el primer ministre canadenc, va treure la del seu país i la presidenta de Mèxic, Claudia Sheinbaum, va fer el mateix. També Trump amb la dels EUA.
Les boles de veritat, el sorteig autèntic, que va estar dirigit per l’exjugador anglès Rio Ferdinand, va anar a càrrec de quatre llegendes dels quatre esports principals als Estats Units: el canadenc Wayne Gretzky (hoquei gel), Aaron Judge (beisbol), Shaquille O’Neal (bàsquet) i Tom Brady (futbol americà).
Les coincidències
Notícies relacionadesEl Brasil va ser el primer país que va sortir i Nova Zelanda, l’últim a ser ubicat en un grup. Pel camí, l’atzar va anar repartint partits i la tecnologia va completar la composició dels grups perquè es complissin premisses com que no coincidissin més de dos europeus o països que haguessin jugat en la mateixa fase prèvia continental. Per això el Brasil es va deslliurar del Paraguai o que a Noruega l’enviessin amb França perquè no podia anar al grup d’Anglaterra i Croàcia. El Brasil, Escòcia i el Marroc van coincidir al Mundial-98; llavors acompanyades per Noruega, aquesta vegada amb Haití.
La trobada inaugural serà el partit de Mèxic-Sud-àfrica a l’Estadi Azteca. El mateix que va obrir el Mundial 2010, amb la inversió de l’equip local, per descomptat. Serà també l’11 de juny. Espanya, que s’enfrontarà contra Cap Verd, l’Aràbia Saudita i l’Uruguai, va tornar a caure al grup H, d’on va partir per coronar-se campiona per primera i única vegada.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Investigació La Fiscalia Anticorrupció demana 173 anys de presó per a l’expresident del BBVA
- Resultats La DO Cava va tancar el 2025 amb un retrocés de facturació de 10%
- Sector bancari CaixaBank i Revolut pugnen per patrocinar el Barça
- Constructores Comsa trenca la barrera dels 1.000 milions de facturació
- Cotització borsària La Sepi força la sortida d’Escribano d’Indra abans de la fusió amb EM&E
