Del naixement d’Iniesta al renéixer de Lewandowski
"Ara comença la meva temporada", proclama el golejador en la tornada del Barça a Bruges 23 anys després del debut del migcampista manxec.
Flick no vol comparacions, però ‘Lewy’ sí que espera acostar-se als 42 gols
Bruges és el lloc on va néixer Andrés Iniesta. Va debutar el follet de Fuentealbilla en un Barça (29 d’octubre del 2002) amb sis del planter. Una raresa reservada per a cites intranscendents com era aquella, amb l’equip ja classificat per a la segona lligueta de la Champions.
El Barça d’avui, 23 anys després, i després del pas de Pep Guardiola per la banqueta i la profusió extraordinària del planter a la plantilla, presenta habitualment mig equip de jugadors formats a casa. Cubarsí, Eric, Balde, Fermín i Lamine Yamal són titulars; Dani Olmo ho és quan està bé, igual que el lesionat Gavi, i Casadó i Gerard Martín tenen minuts amb freqüència; Marc Bernal està a l’espera, mentre Dro i els cosins Antonio i Guille Fernández miren i aprenen.
On va néixer Iniesta espera renéixer Robert Lewandowski. Als 37 anys, el contrapunt als nens. "Ara comença la meva temporada", va dir el davanter polonès. Sent que el curs arrenca per a ell a la ciutat belga, entrat el novembre, en la quarta jornada de la Champions, malgrat que ja ha participat en 10 dels 14 compromisos anteriors.
Dues lesions
Lewandowski es va asseure a la sala de premsa de Bruges desitjant que el partit deixi enrere l’intermitent inici, interromput per dues lesions musculars. Una al juliol i una altra a l’octubre. Les dues al mateix bíceps femoral de la cuixa esquerra. "Físicament em sento molt bé", va garantir, presumint del treball efectuat durant les tres últimes setmanes amb els fisioterapeutes i un preparador personal.
"No he tingut cap jugador més professional que Robert des que soc entrenador", va assegurar Hansi Flick, sense dissimular la satisfacció i la tranquil·litat que suposa tenir el màxim golejador de l’equip a la gespa. Per més que no tingui cap retret al rendiment de Marcus Rashford i Ferran Torres, que han marcat sis gols cada un. Igual que Fermín López. Lewandowski en porta quatre.
Flick també està content perquè, amb la tornada de Lewandowski i de Dani Olmo, l’equip aconsegueix "més estabilitat" al camp després que la incorporació dels lesionats hagi elevat el nivell dels entrenaments. A partir d’aquí, com una conseqüència lògica, els resultats haurien de millorar i el Barça s’assemblarà al del passat. Ha empitjorat lleugerament amb una derrota més i un empat en 14 partits.
"La temporada passada era diferent, no es pot comparar", va abominar Flick, al·ludint a les lesions. Gavi, Pedri, Raphinha i Cristensen, més Joan Garcia i Ter Stegen són els absents. El marge de maniobra per introduir canvis en l’alineació és limitat. Lamine Yamal no descansarà en favor d’una bona evolució de la pubàlgia. El Barça tem que tampoc descansi si Luis de la Fuente el crida. "No és el meu problema si va amb la selecció", va dir Flick.
Lewandowski no va defugir del tot la comparació. "Si parlem de números, no sé si podré fer el mateix perquè he perdut molts minuts [va jugar 52 partits i va marcar 42 gols], però si soc al camp pot ser que, si no el mateix, sigui semblant", va dir.
El final del contracte
Notícies relacionadesIniesta començava la seva trajectòria professional a Bruges i Lewandowski enfila el final. La seva particular temporada també és l’última del seu contracte. "Ara no és important encara", va intervenir el davanter. "No tinc pressa per pensar en el meu futur". De tornada a la gespa, la seva prioritat és "marcar gols i ajudar l’equip a guanyar partits".
"Moltes coses poden canviar en la vida", va relativitzar el futbolista polonès des de la tranquil·litat que li concedeixen els 37 anys i la pau d’una carrera pràcticament feta a falta de la cirereta.
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- Figura transcendental Mor Dick Cheney, el cervell que va dissenyar la guerra de l’Iraq
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Tendències de consum El comerç es bolca en la botiga física en plena efervescència digital
- La senzillesa i la immediatesa propulsen Bizum
- Nomenaments Indra relleva les conselleres crítiques amb la compra d’Escribano
- Pla estratègic Telefónica retallarà a la meitat el dividend i s’obre a ampliar capital
- Resultats Grifols guanya 304 milions fins al setembre, un 245% més que el 2024
