El Premier Tech deixa el nom d’Israel
L’equip ciclista anuncia aquesta decisió amb vista a l’any que ve, així com la sortida del seu propietari, el magnat Sylvan Adams, amic personal de Benjamin Netanyahu.

Quan encara no fa un mes del final d’una Vuelta marcada per les protestes contra la presència del conjunt de l’Israel Premier Tech i la denúncia del genocidi a Palestina, Sylvan Adams, el magnat de l’equip israelià, amic de Benjamin Netanyahu, deixa l’equip ciclista. Diu adeu en un ambient més que enrarit sabent que mentre duri l’ofensiva a Gaza l’equip no era benvingut en cap carrera europea.
A les manifestacions a Espanya que van motivar, sobretot, la suspensió de l’última etapa de la Vuelta a Madrid, van seguir els actes reivindicatius contra l’Israel Premier Tech, primer al Canadà i després amb l’exclusió de l’equip del Giro de l’Emília, disputat dissabte passat. Malgrat tenir dret a participar en la clàssica de Bolonya, l’organització va decidir fer-los fora de la prova mentre que Factor, l’empresa britànica que els facilitava les bicis, va anunciar que si no canviaven de nom no tindrien vehicles per pedalar la temporada vinent.
"De cara a la temporada 2026, Adams ha decidit retirar-se de l’equip. A partir d’ara, ja no parlarà més en nom seu, centrant-se en el seu rol com a president del Congrés Jueu Mundial d’Israel", va indicar ahir l’Israel Premier Tech en una nota. "Amb un ferm compromís amb els nostres ciclistes, personal i valuosos socis, s’ha pres la decisió de canviar el nom i la imatge de l’equip, allunyant-se de la seva identitat israeliana. En l’esport i el progrés sovint es requereixen sacrificis i aquest pas és essencial per assegurar el futur de l’equip", afegeix el mateix comunicat.
Nous patrocinadors
De fet, la situació de l’Israel Premier Tech començava a ser molt complicada. Molts ciclistes desistien de córrer amb ells la temporada vinent i els que podien abandonaven l’equip. Diverses carreres que no tenien l’obligació federativa d’admetre’ls –el peatge que va pagar la Vuelta– anunciaven que no comptaven amb ells de cara a l’exercici 2026 i Premier Tech, l’empresa canadenca que els copatrocina, també s’havia manifestat a favor d’un canvi de nom.
Notícies relacionadesEl comunicat de l’equip indica: "Tot i que ens espera un nou capítol, que es revelarà aviat, l’equip es mantindrà fidel a la seva promesa fundacional: desenvolupar talent ciclista de tot el món". Així que encara no és oficial la nova denominació del conjunt tot i que sí que en la mateixa nota es posa èmfasi en els "valuosos socis", tot sembla indicar que en un ordre o un altre les marques Premier Tech i Factor seran les que recolzaran l’any que ve l’equip fins ara israelià perquè pugui rodar amb normalitat i sense fer publicitat, sportswashing o blanqueig a través de l’esport, segons diversos observadors– del nom d’Israel i la seva oferta turística; d’aquí, la base de les protestes que van enterbolir la Vuelta.
El canvi de denominació implica, a més, una nova nacionalitat per al conjunt que s’ha de comunicar a la Unió Ciclista Internacional (UCI) durant aquest mes. L’Israel Premier Tech tenia menys de 20 ciclistes firmats per al 2026, una xifra insuficient per afrontar un calendari amb garanties amb carreres com el Giro, el Tour o la Vuelta.
- Mireia Torralba: "No volem tancar, però ens estan ofegant"
- No tornarà a passar fins al 2114: Aquest eclipsi solar ens deixarà a les fosques, i no te’l pots perdre
- Els empleats que renuncien a la feina s’han duplicat en 10 anys
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Viatge a Florència amb Junqueras de guia
- A partir del 13 d’octubre Cristina Villanueva, Candela Peña, Nina i Jordi Basté, les noves cares de La2Cat
- Educació Els alumnes catalans de sisè de primària i quart d’ESO parlen millor en castellà que en català
- ENTREVISTA Antonio Orozco ressorgeix de les seves cendres: «Es van ajuntar coses difícils que no vaig triar viure i vaig petar»
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Amnistia El TC comença a tramitar l’empara de Puigdemont tot i que no s’espera que estigui resolta abans del 2026