LA PRETEMPORADA BLAUGRANA
L’empresa sud-coreana responsable de la gira asiàtica del Barça diu ser víctima d’una «estafa»

Seul Ham y Hansi Flick.
La cancel·lació de la primera part de la gira asiàtica del FC Barcelona va arribar només 14 hores abans que la plantilla de Hansi Flick pugés a l’avió cap al Japó i amb membres del club ja a Kobe. Una situació inaudita en la història de les pretemporades del club blaugrana. L’entitat blaugrana va al·legar problemes d’impagament per part del nou promotor escollit per als tres partits amistosos, un al Japó, ja suspès, i dos més a Corea del Sud.
El promotor en qüestió és l’empresa sud-coreana D-Drive, que poques hores després de la cancel·lació oficial va emetre un comunicat exculpant-se de l’embolic que altera els plans de Flick. Ho va fer personalment Seul Ham, CEO del grup, que va assegurar ser víctima d’una estafa de l’empresa subcontractada per a l’organització del partit en terres nipones.
«El partit entre Vissel Kobe i el FC Barcelona, que acaba de ser cancel·lat, va ser originalment proposat pel Grup Yasuda, principal patrocinador de la Reial Societat, i havia de ser coorganitzat localment al Japó», assegura el dirigent.
«D-DRIVE tenia previst rebre el pagament complet del partit el dia d’avui, però els fons finalment no han arribat. En el seu lloc, el Grupo Yasuda ha proporcionat de forma reiterada documents invàlids i falsificats, enganyant-nos a l’afirmar, de manera falsa, que el pagament ja havia sigut transferit a Corea. Hem obtingut una gravació d’àudio d’un empleat del Grup Yasuda en la qual afirma que el seu CEO, en última instància, no va enviar els diners, cosa que confirma clarament un frau intencionat», afegeix posteriorment.
Seul Ham recalca que el Barça va actuar correctament anul·lant el viatge al Japó. El club blaugrana havia de cobrar cinc milions pel partit, però dimecres no n’havia rebut ni la meitat, per això es va prendre la dràstica decisió de la cancel·lació. «Com a resultat d’aquesta conducta fraudulenta, la imatge pública de Rakuten ha patit un mal significatiu. Prendrem accions legals contra les entitats japoneses responsables per reclamar els danys». El Rakuten és el principal patrocinador de la gira blaugrana per terres asiàtiques i segons el CEO de D-Drive, el Grupo Yasuda s’hauria embutxacat part dels diners avançats.
Sopar amb Rashford
El Ham assegura que, a diferència del Japó, la seva empresa ha preparat directament els dos partits i ha cobert tots els costos relacionats, per això assegura que no corren perill. En el seu comunicat, el FC Barcelona deixava en suspens el desplaçament a Seül de dilluns vinent. «Només defensem els interessos del FC Barcelona», va dir a la nit el vicepresident Rafa Yuste al micròfon de Jijantes a la sortida del sopar amb Marcus Rashford i la seva família per celebrar el seu fitxatge.

Enric Masip, al centre, a la llotja de Montjuïc. /
«A dia d’avui, només queden pendents les despeses de vol. Als nostres aficionats a Corea: si us plau, estigueu tranquils. D-DRIVE continua totalment compromesa amb què la resta de la gira sigui un èxit. Farem tot el possible per oferir partits inoblidables».
El Barça ha de fer front a un maldecap logístic. Nous vols, reformular visats, actualitzar el viatge del personal ja desplaçat al Japó. En l’àmbit esportiu, Flick ha hagut de variar els plans d’entrenaments. El club podria buscar també un partit preparatori a Barcelona per diumenge, el dia que s’havia d’enfrontar al Vissel Kobe.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- GOLF La Generalitat destinarà 30 milions de la taxa turística a la Ryder Cup 2031
- Escapada L'anomenen la Toscana espanyola: un casc històric medieval, les millors rutes de senderisme i piscines naturals
- Ciència L’esquizofrènia, el parkinson i l’autisme començarien ja al ventre matern
- Patrimoni artístic Tècnics de l'Aragó es desplaçaran aquest dilluns al MNAC per preparar el trasllat de les pintures de Sixena