Guardó

Serena Williams, llegenda del tennis mundial, premi Princesa d’Astúries dels esports 2025

La tennista es va retirar el setembre del 2022, als 40 anys

Serena Williams, llegenda del tennis mundial, premi Princesa d’Astúries dels esports 2025
1
Es llegeix en minuts
M. G. S. / A. L.

Serena Williams, llegenda del tennis mundial, amb 23 Grand Slams guanyats al llarg de la seva carrera, serà guardonada amb el premi Princesa d’Astúries dels esports. Així ho va anunciar aquest dimecres el jurat, reunit a l’hotel de La Reconquista d’Oviedo i els integrants del qual van manifestar aquesta setmana que se sentien «aclaparats» pel nivell de les candidatures d’aquest any. Finalment, l’elegida ha sigut la tennista nord-americana, que es va retirar el setembre del 2022, als 40 anys, en el US Open, després de quedar eliminada per l’australiana Ajla Tomljanovic en un partit èpic de més de tres hores.

Serena Williams, com la seva germana Venus, és història del tennis femení. Té la gesta d’haver conquistat els quatre tornejos més importants del circuit (Open d’Austràlia, Roland Garros, Wimblendon i Open dels Estats Units) de manera consecutiva en dos moments de la seva carrera: 2002-2003 i 2014-2015. La petita de les Williams va ser número 1 del rànquing mundial (WTA) durant 319 setmanes, i té el rècord, juntament amb Steffi Graf, de setmanes consecutives en el màxim lloc de la classificació (186), des del 2013 al 2016.

Gràcies a la seva gran força física, mental i als seus poderosos cops, Serena Williams ha guanyat un total de 39 títols de Grand Slam. Als 23 individuals s’hi sumen 14 en dobles femenins (tots amb la seva germana Venus) i 2 en dobles mixtos (amb Max Mirnyi). En el seu aclaparador palmarès hi figuren molts més títols: ha guanyat un total de 73 tornejos de la WTA. A més, ha aconseguit quatre medalles d’or en els Jocs Olímpics, una Copa Federació i una Copa Hopman.

Notícies relacionades

Més enllà dels títols, la jugadora de 43 anys ha trencat múltiples barreres en el tennis femení i ha servit d’inspiració per a milions de joves a tot el món. A més, va ser exemple de com conciliar la seva vida personal amb una carrera esportiva al més alt nivell. Serena Williams és mare de dues nenes al costat d’Alexis Ohanian: L’Olympia i l’Adira. La segona de les seves filles la va tenir ja retirada, el 2023.

L’any passat la premiada amb el Princesa dels esports va ser la jugadora de bàdminton Carolina Marín.