Bàsquet
Madrid, seu de l’Eurobasket 2029
La candidatura espanyola va convèncer FIBA Europa per organitzar íntegrament la fase final del torneig amb el reclam del nou Bernabéu. El pressupost puja a 25,5 milions d’euros.

Espanya organitzarà l’Eurobasket de 2029. FIBA Europa es va reunir a Riga, capital de Letònia, per designar la seu on es disputarà el torneig i la candidatura de Madrid va ser l’elegida, amb la seva ambiciosa estrena al Bernabéu, on mirarà de batre el rècord mundial d’assistents en un partit de bàsquet omplint el coliseu blanc amb 80.000 espectadors.
L’exitosa presentació de la delegació espanyola, que va comptar amb les aparicions en vídeo de Pau Gasol, Rudy Fernández i la complicitat de Rafa Nadal, a més de la presència a Riga de la presidenta federativa Elisa Aguilar, el seleccionador Sergio Scariolo i de Sergio Rodríguez, va convèncer la Junta Central de la FIBA, de manera que Espanya organitzarà per quarta vegada l’Eurobasket masculí en la seva història, després de les edicions de 1973, 1997 i 2007.
Sembla que el discurs integrador d’Aguilar amb el lema de We are all in, l’espectacular posada en escena amb el debut de l’Europeu al Bernabéu i l’aparició d’esportistes aliens al món de la cistella, com Nadal, van convèncer els membres de la junta directiva de la FIBA. L’Eurobasket 2029 acollirà a Espanya un dels grups de la primera fase, mentre que Grècia, Eslovènia i Estònia organitzaran la resta de grups. Després, la fase final, els partits de vuitens, quarts, semifinals i final, es disputarà íntegrament a Madrid, al Movistar Arena. A més, l’Hotel Meliá Castilla allotjarà les seleccions classificades per a la fase d’eliminatòries.
Notícies relacionadesEl pressupost projectat per la Federació per organitzar aquest Eurobasket és de 25,5 milions, dels quals una bona part són sufragats per la Comunitat de Madrid, a més de participacions també de l’Ajuntament de la ciutat i de l’Administració central. Tot just es va saber la notícia, Aguilar agraïa "el suport de la Comunitat des del primer moment. Vull felicitar Grècia, que ha sigut un rival molt dur i que també va allotjar partits d’aquest Eurobasket en la fase de grups. A més, crec que la presència de Sergio Scariolo i de Sergio Rodríguez ha sigut fonamental, perquè les seves intervencions ens han donat el plus per convèncer la gent que havia de votar. Madrid sempre acull molt bé i està preparada per organitzar esdeveniments de primer nivell mundial", va dir la dirigent.
Scariolo es mostrava molt satisfet. "És una injecció per a la Federació, en el seu treball de promoció i estimular tots a continuar acostant-se al bàsquet. També crec que és bo per a la selecció, perquè ja hi ha una data assenyalada i hem d’arrencar un procés d’enfortiment per estar al nivell i fer grandíssimes coses en aquesta cita". Al seu torn, Sergio Rodríguez apuntava que "és una molt bona notícia per al bàsquet espanyol, per al país i també per a Madrid. Ha sigut un procés de molta tensió, però n’estem molt contents", va afirmar.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Salut Com baixar el cortisol: els 10 hàbits bàsics que no pots oblidar
- Detectat un linx ibèric en llibertat a Catalunya
- Procés impulsat per l'ajuntament Badalona desallotja el popular bar de 'tardeos' Santa Lola davant el malestar dels propietaris
- Ferran Corominas: "Vam jugar 10 minuts plorant, ens vèiem a Segona"
- Manresa Un dels mossos que va participar en el rescat d'una menor al Cardener: "Em va sortir de dins, veia que la nena s'estava ofegant"