Una temporada històrica
Festa, puros i el clan del Bicing
A Laporta se li va fer de dia entre festes. Olmo, Iñigo Martínez, Eric Garcia i Pedri van anar a la discoteca amb bici després d’anar a l’hospital a veure Ferran Torres, operat d’apendicitis. I Szczesny, és clar, va fumar.

De tant en tant, Joan Laporta troba un afegitó que fa fortuna. Fa un temps en què tant ell com els que l’envolten fan servir un crit de guerra: "Contra tot i contra tots". Així que, en la nit en què el Barcelona va guanyar la Lliga després del seu triomf a Cornellà contra l’Espanyol (0-2), el bramul no podia faltar. Entén el president que mai li havia costat tant arribar a l’èxit com en aquesta temporada, en la qual els embolics econòmics i la fugida de directius de capçalera havien posat en entredit un govern que, amb els tres títols espanyols a la butxaca, surt més reforçat que mai. Perquè això, sí, és futbol.

Festa, puros i el clan del Bicing /
Els futbolistes del Barça, a qui el tècnic Hansi Flick va ordenar que toquessin el dos de la gespa de l’RCDE Stadium davant la probabilitat d’un tumult, es van alliberar encara més a les catacumbes del camp. A Lamine Yamal li van llançar diverses ampolles des de la grada després del seu monumental xut del 0-1 i de quedar-se amb els braços oberts davant els seguidors de l’Espanyol. Així que va posar la música perquè la resta ballés, saltés i cantés. Flick, tan feliç com mesurat, deixava el protagonisme per als seus jugadors. I Pedri, un dels jugadors més estimats de la plantilla, va acabar sent mantejat.
Però la festa no es va acabar aquí. Després d’haver arribar a la Ciutat Esportiva Joan Gamper, on mig miler d’aficionats esperaven per aclamar els campions de Lliga, Copa i Supercopa d’Espanya, els futbolistes van pujar als seus cotxes. I Alejandro Balde, un dels més actius, no va tenir objeccions a sortir pel capó i, amb el tors despullat, unir-se a l’èxtasi col·lectiu.
Els membres de la primera plantilla, ben aconsellats pels assessors clàssics, se’n van anar cap al Twenties, que abans era la discoteca Nick Havanna del carrer Rosselló. Dani Olmo, Eric Garcia, Pedri i Iñigo Martínez van anar abans a l’Hospital de Barcelona per veure el seu company Ferran Torres, operat dimecres d’apendicitis. Cap inconvenient van tenir a deixar els cotxes allà, al pàrquing, i agafar les bicicletes del Bicing per anar-se’n de festa tan contents i continuar la nit.
Marc Casadó va fer el que li demanava el cos. Se’n va anar a Canaletes entre les desenes d’aficionats que aguantaven de matinada. Va haver de sortir d’allà com va poder, i escortat. La vella guàrdia, és a dir, la directiva, havia optat abans pel clàssic Luz de Gas. Allà va estar Joan Laporta una mica més d’una hora, on va ser rebut i acomiadat a la porta com si fos un messies. Els directius van fer portar fins allà rèpliques dels títols aconseguits, perquè convenia fer-se les fotos necessàries. Ja al Twenties, amb els jugadors, el cos tècnic de Hansi Flick, familiars, amics i saludats, a Laporta se li va fer de dia.
Tot i que res com el community manager del Futbol Club Barcelona, que, juganer, no va tenir cap mena d’objeccions a mostrar el porter Wojciech Szczesny fumant un puro i mirant a càmera. Una estona abans, al jardí profanat per Lamine, el polonès havia salvat dos gols contra l’Espanyol. Només li va faltar replicar allò que deia Sara Montiel quan li criticaven que fumés aquests havans que Hemingway la va ensenyar a adorar: "¿Per què no prohibeixen el fum dels tubs d’escapament dels cotxes?". Szczesny estava en pau.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Els bars de Gràcia, en peu de guerra per un veto i un error de l’Ajuntament
- El mirador de la Torre de Collserola ofereix vistes gratis
- El metro retirarà més de 700 màquines de venda de targetes per evitar ciberdelictes
- L’esborrament del mòbil del fiscal
- Xoc entre Vox i l’Església a Catalunya pel cas de Jumella
- Lacra social Toc de queda, llei més severa i pares responsables: França busca tallar d’arrel la creixent violència juvenil
- Catàstrofe natural Les pluges torrencials deixen més de 230 morts i centenars de desapareguts al Pakistan i l’Índia
- Successos Protecció Civil posa en alerta el pla Infocat per risc d’incendi a les Terres de l’Ebre, Ponent i l’Empordà
- Mort Mor l’expresident d’Aragó Javier Lambán
- Afganistan: un any de la victòria talibana