AVUI A MONTJUÏC (21.00 H)
Barça-Betis: el somni de Hansi, el tècnic que revisa com dorm cada jugador

Hansi Flick el entrenador del Barça, en la rueda de prensa previa al duelo con el Betis en Montjuïc. /
«No m’agrada que parlin de mi». Fins i tot el to de veu era diferent. Canvia la seva modulació i fins i tot el seu rostre, i se li tanquen una mica més els transparents ulls blaus que modulen la mirada.
A Hansi Flick, l’autor de la monstruosa transformació viscuda pel Barça en vuit mesos, l’incomoda sentir-se al centre de l’escenari. No li agrada ser allí. Ni tampoc vol presumir, encara que sigui molt conscient del que ha aconseguit fins ara, amb les mateixes peces, pràcticament, que la temporada passada.
Era llavors un equip trist i apocat, superat i acomplexat pel Madrid sense Mbappé; ara és un conjunt divertit, contagiosament alegre i guanyador capaç de torturar el Madrid amb Kylian.
Dotze partits com a mínim
A l’alemany li entra una timidesa aclaparadora quan li pregunten per la seva feina i, immediatament, delega en el seu «equip d’experts» tota la responsabilitat de la resurrecció d’un Barça que acumula 21 partits consecutius sense perdre, capaç d’aspirar a tot.
A Joan Laporta, el president que va portar Flick l’estiu passat per succeir Xavi, li van preguntar divendres passat si somiava el triplet. «Si dic el que somio no us ho creuríeu...», va dir als periodistes. «No sé el que somia el president, espero que sigui bo. Però el nostre objectiu és jugar 15 partits més», va aclarir el tècnic blaugrana.
«El meu somni és jugar 15 partits més, significaria que hauríem tingut una temporada fantàstica», va aclarir Flick, que va eludir, en tot moment, sentir-se l’únic protagonista d’aquesta espectacular mutació, mentre instava la seva plantilla a «centrar-se en els pròxims partits i no en els somnis», pragmàtic com és sempre.
Al Barça li queden 12 partits com a mínim. Nou de Lliga, començant pel sorprenent Betis de Pellegrini, que arriba aquesta nit embalat a Montjuïc després de sumar sis victòries consecutives en la Lliga i sense el sancionat Isco. Després li’n queda un, la final de la Copa del Rei davant del Madrid el 26 d’abril a La Cartuja (Sevilla). I dos, almenys, de la Champions: el duel amb el Dortmund.
Per fer-se realitat el «somni» de Hansi, haurien d’eliminar el conjunt alemany, i després el Bayern de Múnic o l’Inter en les semifinals. I així arribarien, el 31 de maig, a la final de la Champions, el cim que no trepitja el Barça des de fa una dècada.

Hansi Flick, l’entrenador del Barça, en la roda de premsa prèvia al duel amb el Betis a Montjuïc. /
I Flick, mentrestant, apel·la a la prudència, encara que veu coses que l’empenyen a l’optimisme. No només al camp –l’última derrota blaugrana data del 21 de desembre passat–, sinó també per la «fantàstica atmosfera» que detecta al vestidor.
«L’equip creu en si mateix, això és molt bo. Però queda molt. La Lliga no és només un assumpte del Barça i Madrid. Hi ha altres equips que tenen molta qualitat per guanyar-lo», va dir el tècnic, malgrat que té l’Atlètic, que és el tercer, nou punts per darrere. Al desembre, i coincidint amb la derrota blaugrana a Montjuïc (1-2), l’equip del ‘Cholo’ era líder amb sis punts de renda.
Cuidar el somni
Notícies relacionadesEn tres mesos, el Barça de Flick ha sumat 15 punts més, a més de treure-li la Copa, la seva desesperada opció per guanyar alguna cosa després d’invertir 180 milions d’euros en fitxatges l’estiu passat. Mentrestant, Flick i «l’equip d’experts» que té al seu voltant han portat la ciència, elevada a la seva màxima expressió, al vestidor.
«Nosaltres revisem i comprovem cada dia l’estat físic de cada jugador, a quin nivell estan, si dormen bé...», va revelar l’alemany, convençut que aquests petits detalls resulten, finalment, capitals. «És important que dormin bé, que mengin bé, i el meu equip tècnic fa tot el possible perquè estiguin al cent per cent i guanyar et dona més confiança. I el Barça no deixa de guanyar.
- Sondeig polític d’Espanya Enquesta eleccions generals Espanya: L’auge de Vox dispara el bloc de la dreta i acosta el PSOE al PP
- La Seguretat Social adverteix: si guanyes 300 euros al mes hauràs de donar-te d’alta com a autònom
- Dotze d’octubre Una recepció sense Sánchez ni Ayuso
- Negociació Laboral Pols entre l’Hospitalet i la seva Guàrdia Urbana per l’absentisme
- Comerç icònic Lledó Mas diu adeu després de 118 anys
- FUTBOL (SELECCIÓ) Ferran és desconvocat i torna a casa amb una sobrecàrrega
- Testimoni Commoció a València per l’home trobat mort després de 15 anys: «Mentre pagues, ningú es preocupa de si ets viu»
- Traumes col·lectius Thomas Hübl, psicoterapeuta: "Una societat que no afronta els seus traumes els converteix en patrons invisibles"
- Mercat laboral Quatre de cada 10 empleades de la llar es jubilaran durant la pròxima dècada
- Programa de formació Bon Preu fitxa a la universitat els futurs gerents de les seves botigues