Futbol
Nou cop a la pirateria en el futbol: LaLiga aconsegueix bloquejar dues webs amb 400.000 usuaris mensuals
Els portals DazcFutbolios i RBTV77 han sigut desactivats durant el cap de setmana a petició de l’associació de clubs

LaLiga ha aconseguit bloquejar dues webs que emetien il·legalment partits de futbol per internet. Es tracta de DazcFutbolios i RBTV77, plataformes que sumaven 400.000 usuaris únics mensuals, segons informa l’associació de clubs en una nota de premsa.
El fre a la pirateria és un dels principals objectius de Tebas en els últims temps per protegir una indústria que té la principal font d’ingressos en la venda de drets de TV. Una amenaça creixent que ja està tenint conseqüències directes, com l’ocorregut amb la Ligue 1 francesa, en la qual DAZN France ha paralitzat pagaments davant el consum il·legal dels drets que ha comprat per milions d’euros.
Fa uns dies LaLiga va aconseguir bloquejar la plataforma DuckVision. Va passar abans del derbi entre el Reial Madrid i l’Atlètic, un dels partits més atractius de tota la competició, i va suposar bloquejar al futbol pirata una web amb més de 200.000 usuaris actius al mes, segons va informar l’organisme que presideix Javier Tebas. El mes de novembre LaLiga va aconseguir bloquejar el que estava considerat el canal de ‘streaming’ més important d’Espanya, anomenat Cristal Azul.
Cloudflare
Notícies relacionadesEn aquesta ocasió, s’ha produït la suspensió de DazcFutbolios i RBTV77, «que permetien la transmissió no autoritzada de partits de futbol, operaven tant a la web com en app, i feien servir la infraestructura i recursos de Cloudflare per ocultar la seva activitat criminal al costat de dominis legítims, que són usats com a escut digital, i intentaven eludir així els controls de seguretat».
Bloquejar IP vinculades a Cloudflare, una de les xarxes de serveis de xarxa i seguretat a escala mundial, ha sigut objectiu de polèmica els últims dies, perquè LaLiga ha rebut acusacions de promoure bloquejos indiscriminats d’IP, vinculades o no a la pirateria. Un aspecte que van negar des de LaLiga, que va posar fins i tot una bústia d’afectats a disposició dels usuaris que haguessin patit «danys col·laterals».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032