La denúncia
"Han dit ‘puto moro’ a Maroan", diu Iñaki Williams
Iñaki Williams le comunica a Cuadra Fernández, el colegiado del Espanyol-Athletic, que ha recibido insultos racistas de un sector del RCDE Stadium. /
No s’havia arribat ni al minut 20 del partit quan Iñaki Williams, el davanter i capità de l’Athletic, es va acostar a Guillermo Cuadra Fernández, el col·legiat, per indicar-li que el seu company Maroan Sannadi havia rebut insults racistes procedents d’un sector de la grada de Cornellà-el Prat.
L’enfrontament va quedar aturat durant gairebé tres minuts mentre s’activava el protocol antiracisme imposat per LaLiga. "Li han dit ‘puto moro’. No és la primera vegada que ha passat en aquest estadi", va revelar ahir el capità basc a Movistar+, corroborada després aquesta denúncia per l’acta arbitral escrita pel col·legiat: "S’han adreçat al jugador amb dorsal núm. 21 del seu equip, Maroan Sannadi, en els següents termes: ‘¡Puto moro!’, per la qual cosa en aquell moment he activat el protocol contra el racisme establert en aquests casos".
Notícies relacionades"És una llàstima"
Després, el partit es va reprendre, tot i que cada que vegada que el capità de l’Athletic tocava la pilota era xiulat. "És una llàstima, a mi ja m’havia passat en aquest estadi", va assegurar Iñaki Williams, que va rebre insults racistes el gener del 2020 a Cornellà-el Prat. "Mai són agradables, no representen la nostra afició", va clamar Manolo González. "És un tema d’educació social", va dir Valverde, el tècnic de l’Athletic.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Amb 20 projectes Barcelona llança una estratègia per impulsar i internacionalitzar l’economia blava amb 150 milions fins al 2030
- Trencament de l'enganxall Una desfilada accidentada: la bandera d'Espanya cau durant la celebració del Dia de les Forces Armades a Vigo
- Per un càncer Mor als 80 anys Marcia Lucas, l'editora que va convertir 'Star Wars' en un fenomen mundial
