Tribunals
Demanda judicial contra el Barça per no pagar 3 milions d'euros a un intermediari en el fitxatge de Koundé
Un agent FIFA assegura que el club blaugrana no va abonar els diners establerts en l'operació
El Barcelona manté que "en cap cas" li va oferir aquest treball d'intermediació

Koundé se lamenta tras fallar una ocasión en la derrota del Barça ante el Leganés. /
El 2022, l'agent FIFA Isaac Tutumlu (fill també del representant Bayram Tutumlu) va intermediar presumptament en el fitxatge del defensa Jules Koundé pel FC Barcelona. Més de dos anys després, assegura que no ha cobrat les comissions corresponents pel seu treball que pugen a uns 3 milions d'euros. Per això, ha presentat una demanda als jutjats de Barcelona contra el FC Barcelona pel presumpte impagament dels seus honoraris i reclama al club les comissions per les operacions realitzades en qualitat d'intermediari durant l'exercici 2021 i 2022. El Barça, en qualsevol cas, assegura que "en cap cas" li va oferir aquest treball d'intermediació a Isaac Tutumlu.
Segons la demanda, presentada per l'advocat José Oriola en representació de l'intermediari, el 8 d'agost de 2021 el Barça va sol·licitar els seus serveis per reforçar amb Koundé la defensa del primer equip del FC Barcelona. L'escrit judicial assenyala que el 10 de juny de 2022 "el president del FC Barcelona Joan Laporta li sol·licita que, donada la seva bona relació amb Monchi, intercedeixi a favor del Barça" mitjançant les "palanques econòmiques".
El Chelsea estava interessat en el jugador del Sevilla, tot i que finalment el seu fitxatge es va anunciar pel Barça el 26 de juliol de 2022. L'agent FIFA remarca que no ha cobrat els seus honoraris per aquesta operació d'intermediació i reclama el deute al FC Barcelona per la via judicial. En la demanda assegura que va exercir "un paper essencial i determinant en la negociació i posterior adquisició del jugador Jules Koundé per part del Futbol Club Barcelona".
En la demanda es presenten missatges que van intercanviar diferents interlocutors dins del FC Barcelona que confirmen l'existència d'un interès pel jugador i un acord amb el demandant i agent FIFA en el tancament d'aquesta operació, la quantia de la qual puja als 3 milions d'euros i que es "desprèn de les gestions i serveis professionals que ha dut a terme en compliment d'allò estipulat en el Reglament de la FIFA".
La demanda remarca que el Codi Civil defineix el contracte com "aquell acord en què una o diverses persones consenten a obligar-se respecte d'una altra o altres a donar alguna cosa o prestar un servei, sense que s'exigeixi necessàriament una forma escrita per a la seva validesa. I fins i tot confirma que aquests "acords han de ser complerts, fins i tot quan no han estat plasmats en un document formal".
Fonts del Barça mantenen que Isaac Tutumlu ha tractat cíclicament de fer negocis amb el Barcelona, sense que les seves peticions hagin estat ateses. Així, el Barcelona manté que l'operació del fitxatge de Koundé recau exclusivament en la direcció esportiva del club blaugrana que aleshores dirigia Mateu Alemany.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Al Parc de la Cogullada Els Mossos investiguen una agressió sexual amb arma blanca en un parc de Terrassa
- Amenaça sanitària Virus Nipah: tot el que sabem de la nova epidèmia a l’Índia
- Tribunals Ancelotti, condemnat a un any de presó per frau a Hisenda
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Tribunals El jutge de Barcelona inadmet la querella d’Artur Mas per l’operació Catalunya per falta de competència
- 68 cèntims per passatger Aena planteja una pujada de les taxes aèries del 6,5% el 2026 després d’una dècada congelades