El Barça suma el triomf que el porta a la Copa del Rei
Els blaugranes estaven classificats amb la derrota del Casademont Saragossa. Peñarroya va repartir minuts entre tots, fins i tot per a Hernangómez.
El Barça estarà a la Copa del Rei. Va adquirir el vuitè bitllet cap a Las Palmas i ara es converteix en l’amenaça més gran per als quatre caps de sèrie (Unicaja, el campió d’hivern; València Basket, Reial Madrid i La Laguna Tenerife) per la recuperació que ha experimentat en el seu joc. El grup de Joan Peñarroya serà amb els millors, entre els quals s’inclouen, a més, el Joventut de Badalona, el Dreamland Gran Canària i el BAXI Manresa. El sorteig amb els aparellaments i el disseny del quadre se celebrarà aquest dimarts.
El dramatisme per la lluita per entrar a la Copa havia desaparegut hores abans. La derrota que va patir el Casademont Saragossa a Granada condemnava els aragonesos i avançava l’entrada del Barça en el torneig. Adornar-la amb un triomf era poc menys que obligat.
Reapareix Willy
Peñarroya va maniobrar en funció de les circumstàncies i va ser més equànime en el repartiment de minuts. L’evidència més gran va ser l’aparició de Willy Hernangómez en el segon quart després de quatre partits sense jugar. El pivot va ser rebut amb aplaudiments. El tècnic va reservar Jan Vesely per a cites més delicades.
Jabari Parker, que va transformar el marcador després del descans amb tres triples, es va asseure després d’asfaltar l’autopista cap al triomf (73-58). Ningú li va arrabassar la condició de màxim anotador (16 punts) blaugrana. Abdur Rahkman ho va ser del partit (19) amb vuit minuts més jugats.
Notícies relacionadesEl Surne Bilbao va aprofitar la distensió dels blaugranes i es va forrar de triples per adquirir aviat 8 punts d’avantatge (12-20) i una màxima cota de 9 (17-27). L’encert va dissimular l’enorme forat que tenia sota els cèrcols. El Barça va caçar 11 rebots ofensius i aquestes segones oportunitats li van permetre repetir la xifra del primer parcial (17-25) a favor seu.
L’empat del descans va volar amb els cinc triples entre Parker i Brizuela i només una fallada en els trets de dos. Els suplents blaugrana no van desaprofitar el dia per lluir-se. El quintet espanyol (Núñez, Abrines, Brizuela, Parra i Hernangómez) va exhibir la connexió entre els seus integrants. Ells, més que ningú, saben el que significa jugar o mirar la Copa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Tractorades Protesta del camp contra el Mercosur: agricultors catalans tallen de matinada l’AP-7 i l’N-II a Pontós i francesos es planten davant la torre Eiffel
- Trànsit Interior no multarà per un període «raonable» conductors que no portin la balisa V-16
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Propòsits sense dreceres
- Negociació amb el Govern Sánchez i Junqueras pacten un nou finançament que garanteix l’ordinalitat i aportarà 4.700 milions més a Catalunya
- Èxit musical Joe Keery (Djo), el protagonista de ‘Stranger things’ que ha desbancat Taylor Swift a Spotify
