Un Barça a remolc topa amb el Baskonia de Laso
Els blaugranes no van poder prolongar la pujada de Belgrad i van caure per primer cop en aquesta Lliga. Laprovittola va patir una lesió de genoll.
Dos dies després d’aconseguir una apoteòsica victòria a Belgrad davant l’Estrella Roja, el Barça va patir la seva primera ensopegada a l’ACB i va deixar a l’Unicaja com a líder i únic invicte. Arribava l’equip de Joan Peñarroya com un coet a la seva cita contrael Baskonia de Pablo Laso, però el club basc va assaltar el Palau. Ni tan sols l’allau de baixes que minvava els vitorians va suposar un impediment per a un rival que va dominar gairebé tot el partit (89-93).
"¡Guanyar al Palau és la llet!", va proclamar Laso tot just acabar un duel en el qual el seu equip va exhibir la millor versió del curs. "Hem anat darrere des de l’inici. El Baskonia va merèixer la victòria", va reconèixer Peñarroya, que es mesurava per primera vegada amb el seu exequip després de ser acomiadat a Vitòria l’octubre del 2023.
No li faltava raó al tècnic català. És cert que el Barça va acabar el primer quart per davant (26-21), però aviat va començar a encallar-se i a oferir massa facilitats a un oponent en estat de gràcia. Ja va marxar per davant el Baskonia al descans (38-41) i va assolir el seu màxim avantatge a l’inici del tercer acte (38-48, m. 23).
Parker, el millor local amb 19 punts, i Anderson van liderar un indici de reacció que va posar al Barça en el partit (50-52, m. 25). Laso va demanar llavors un temps mort i el seu equip va tornar a carburar, liderat per Forrest (19 punts, 15 en la segona part) i Luwawu (18). Va ampliar de nou el seu avantatge el bloc vitorià, que va aguantar amb enteresa fins al final. El Barça va perdre a Laprovittola (m. 37) per un preocupant esquinç de genoll del qual avui se sabran més detalls, però els blaugrana van continuar lluitant. Hall va fallar dos tirs lliures a 26 segons del tancament i Punter va tenir l’oportunitat de portar el duel a la pròrroga. L’escorta novaiorquès, heroi de les victòries europees davant el Mònaco i Estrella Roja, va fallar la seva safata i Luwawu, letal durant tot el duel, va certificar la victòria dels bascos amb dos llançaments lliures.
Pallissa del Madrid al Girona
Notícies relacionadesEn els altres duels dels clubs catalans de la jornada, el Girona es va tornar a emportar una bufetada amb una dura derrota a la pista del Madrid (95-67). Lluny de reaccionar després del seu humiliant decepció a casa contra el Covirán Granada, el bloc de Katsikaris va tornar a oferir una pèssima imatge. "Hem de fer molts passos endavant; si continuem així no veig com sortirem de baix. Mai m’havia passat això en la meva carrera, cal canviar l’actitud", no va dubtar a deixar anar el tècnic grec.
Més somrient va acabar l’Hiopos Lleida, que va sumar ahir el seu primer triomf del curs a costa del Baxi Manresa (83-81). Thomas Bropleh (17 punts) i Oriol Paulí (16) van comandar l’ajustada victòria davant 5.000 persones al Barris Nord.
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Conseqüències del temporal Les alertes seran "menys invasives" per a casos sense risc imminent
- Florentino desconfia de Xabi Alonso
- Religió L’assistència als oficis religiosos a Barcelona es dobla des de la pandèmia
- Transvasaments de nord a sud Els experts aposten per connectar el Ter amb la Costa Brava
- Internacional Augmenten les acusacions de neteja ètnica al Sudan: “Els supervivents parlen d’assassinats massius, tortura i segrestos”
- Ruptura Sánchez ignora el bloqueig de Junts i presentarà Pressupostos: «El Govern continuarà el seu full de ruta»
- Cimera del clima Sánchez afirma que Espanya està treballant en nous impostos als jets privats: «Qui més contamina ha de pagar, és el just»
- Música Rosalía exhibeix la seva formació clàssica a Lux: “En la seva manera de cantar es nota que hi ha uns coneixements musicals profunds, com en els Beatles”
- Possible delicte penal La Policia Nacional investigarà les obres del Camp Nou després de les denúncies de treballadors sense papers
