El francès François Letexier serà l’àrbitre de la final de Berlín

La UEFA va comunicar ahir que el col·legiat francès François Letexier, de 35 anys, dirigirà la final de diumenge a Berlín entre Espanya i Anglaterra. Letexier ha arbitrat dues vegades a la selecció espanyola: la primera va ser el 2022, amb un 2-2 davant la República Txeca i la segona, en els vuitens de final de l’Eurocopa davant Geòrgia. Espanya va guanyar per 4-1 després de remuntar el gol del seu rival. Per contra, mai ha dirigit un partit del combinat anglès. Letexier estarà acompanyat pels seus compatriotes Cyril Mugnier i Mehdi Rahmouni com a assistents.
El 2016, amb 28 anys, es va convertir en l’àrbitre més jove a arribar a la Primera Divisió francesa, la Ligue 1. Tan sols un any després, el 2017, el col·legiat francès va començar a xiular en competicions internacionals. En total, ha participat en 65 partits oficials de la UEFA.
En aquesta Eurocopa ha xiulat en tres ocasions com a àrbitre principal i una altra com a quart col·legiat. La temporada passada va ser el quart àrbitre a la final de la UEFA Champions League 2024 entre el Borussia Dortmund i el Reial Madrid a Wembley, que va acabar amb la victòria de l’equip blanc. També va ser el responsable de xiular el Reial Madrid-Manchester City de semifinals al Bernabéu, que va acabar amb empat a tres. També ha dirigit diversos partits de l’Europa League.
-
- Saragossa, 86 Tanca la Pepeta, el celler on la gent va passar del country a veure els partits del Barça
- Catalunya, segona comunitat on els consumidors gasten més en menjar
- Justícia esmenarà l’error legal sobre oficiar casaments
- Adeu al mite del professor nadiu
- Te'n vas de vacances al juny o al setembre? Aquests són els destins més populars
- Drogues Els Mossos desmantellen una plantació de marihuana en un pis de Barcelona
- Fórmula 1 Màxima assistència a la carrera d’F1 a Montmeló en l’últim «GP d’Espanya» a Barcelona
- Cursa popular Una marea reivindicativa tenyeix el barri de Sants de verd i blau en la primera Cursa Antiracista de Barcelona
- Reforma profunda El zoo de Barcelona projecta reduir espècies i ajuntar-les en àrees que recreïn els seus hàbitats