Verstappen guanya el duel amb Norris i Alonso acaba l’últim
El campió segella un cap de setmana perfecte amb la seva cinquena victòria de la temporada. Leclerc completa el podi i Sainz acaba cinquè a Imola.
Max Verstappen es va anotar el seu cinquè triomf de la temporada (ja són 59 en F1) en el GP de l’Emília-Romanya. Líder destacat del Mundial, el pilot de Red Bull va capgirar un cap de setmana que va començar amb problemes de configuració en el seu RB20, molt difícil de controlar en els lliures. Dissabte, després de donar un toc d’atenció a l’equip, el cotxe ja estava com volia i va poder igualar el rècord d’Ayrton Senna aconseguint la seva vuitena pole consecutiva. I ahir va guanyar un vibrant pols a Lando Norris, que va posar el campió contra les cordes en un final d’infart, l’únic rang d’emoció en una carrera sense història.
Els Ferrari, favorits a casa i més després d’anunciar importants actualitzacions en el seu SF-24, es van haver de conformar amb el podi de Charles Leclerc, tercer, mentre que Oscar Piastri va relegar Carlos Sainz al cinquè lloc en un cap de setmana discret de l’espanyol, que ja suma tres grans premis fora del top 3 i que aquesta vegada es va veure obstaculitzat per un undercut de Piastri.
Fernando Alonso, que va sortir des del pit lane, no va tenir cap oportunitat i va acabar últim (19è). Segurament, l’asturià ha viscut a Imola un dels pitjors caps de setmana de la seva vida en la fórmula 1. En els lliures de divendres, les millores que incorporava Aston Martin no van convèncer ningú. Dissabte, amb un cotxe incontrolable, va patir un accident esfereïdor del que, per sort, va sortir indemne. A la tarda, després d’un esforç titànic dels mecànics per reparar l’AMR24 a temps per a la classificació, va caure en la Q1 després d’una nova excursió a la grava. Per això, es va agafar la carrera com una prova.
Notícies relacionades"La nostra única esperança era que hi hagués un o diversos cotxes de seguretat, o banderes vermelles. Per això vam començar amb el pneumàtic tou, per tenir el mitjà i el dur disponibles per si passava alguna cosa. Però no va passar res", lamentava Alonso abans d’abandonar el circuit, ja pensant en Mònaco, que pot ser un altre malson si Aston Martin no reacciona. "Som conscients de la situació. Veiem que els equips del top 3 estan una mica lluny en aquests moments i hem de continuar treballant, perquè, si no millores cada cap de semana, et quedes enrere".
Verstappen va protagonitzar una sortida fulgurant. No va donar opció a Norris, que va pagar cara la seva tèbia arrencada. El pilot de McLaren, vencedor a Miami, es va animar al tram final, al veure que Max començava a patir. En només 10 voltes va retallar la diferència de 7 segons a escasses dècimes, però li va faltar rematar. El desenllaç d’Imola va mostrar que Max també és capaç de guanyar sota màxima pressió. Però ja no li resulta tan fàcil mantenir l’estatus. McLaren i Norris són allà i és només la setena prova del calendari. Hi ha Mundial.
- LES CINC CLAUS TÀCTIQUES Lamine Yamal munta una botiga de llaminadures a Montjuïc
- Tribunals Un jutjat investiga Joan Laporta per estafar 4,7 milions d’euros a una família que va guanyar la Primitiva
- Crònica rosa El City motiva la ruptura de Guardiola
- 220 alumnes Tanca l’escola Mireia per falta d’alumnes després de 65 anys
- Funció pública. Addicional al 2% Augment del 0,5% en el sou dels funcionaris
- Israel ajorna la votació de l’alto el foc a avui mentre redobla els atacs a Gaza
- El Consorci de la Zona Franca invertirà fins a 70 milions en oficines 4.0
- Pronovias vol tornar a créixer amb desfilades pròpies i els EUA en l’horitzó
- Areas s’adjudica un concurs a l’aeroport d’Orlando
- Hotelbeds sortirà a borsa al febrer amb una valoració de 5.000 milions