El Leverkusen, en el club dels invictes
L’equip de Xabi Alonso s’uneix al Milan (1991-1992), l’Arsenal (2003-2004) i el Juventus (2011-2012), però cap d’aquests clubs ha aconseguit un triplet com el que encara pot guanyar el conjunt alemany.
El Bayer Leverkusen de Xabi Alonso va tancar aquest cap de setmana la Bundesliga 2023-2024 sense derrotes després de vèncer l’Augsburg (2-1). Va ser l’última jornada d’una temporada en què s’ha coronat per primera vegada en la seva història com a campió d’Alemanya. La seva 28a victòria en 34 jornades. Pot firmar el triplet d’èxits si aconsegueix vèncer el Kaiserlauten de Segona a la final de la DFB Pokal i l’Atalanta en la de l’Europa League. La trajectòria del Leverkusen només és comparable a la del Milan de la temporada 1991-1992, la de l’Arsenal en la 2003-2004 i la de la Juventus en la 2011-2012.
Xabi Alonso ha canviat la història del Leverkusen, un equip acostumat a emportar-se amargors. El curs més dramàtic va ser el 2001-2002. A falta de tres jornades tenia cinc punts d’avantatge al cap de la Bundesliga, que va acabar perdent. El mateix li va passar amb la final de la Copa d’Alemanya i la Champions de Glasgow, on es va veure superat pel Reial Madrid amb el gol de volea de Zidane.
L’‘Arsenal dels invencibles’
Ara, el Bayer ho té tot a favor seu per firmar un triplet per a la història, en què van quedar altres equips que, com el Leverkusen, van resultar invictes, però només a la Lliga. El Milan de 1992 de Fabio Capello no va jugar a Europa aquella temporada i va perdre en semifinals contra la Juventus a la Copa. La vecchia signora que dirigia Antonio Conte el 2012 va caure a la final de Copa contra el Nàpols i tampoc va ser a Europa.
El conegut com a Arsenal dels invencibles només ho va ser en la Premier el 2004, perquè no va aconseguir guanyar cap altre dels títols que va disputar: FA Cup (semifinals), EFL Cup (semifinals), Community Shield (subcampió) i Champions (quarts de final).
Fora del top 5 actual de Lligues, es pot destacar l’impressionant Ajax de la temporada 1994-1995. L’equip dirigit per Louis Van Gaal va guanyar sense oposició l’Eredivisie, amb homes com Van der Sar, Reiziger, els germans De Boer, Rijkaard, Finidi, Seedorf, Overmars o Kluivert. Un nucli intergeneracional que també va guanyar la Champions. Només el Feyenoord va frustrar el ple a l’eliminar-los a quarts de la KNVB Cup. A Portugal, el Benfica de Jimmy Hagan i Eusébio va guanyar sense derrotes la Lliga de la 1972-1973, com després va fer el Porto en la 2010-2011.
- transport ferroviari Així està la situació de les línies de Rodalies Renfe a Catalunya: l’R3 reobre dies abans de les obres als túnels del Garraf
- Avanç del virus fora de la 'zona zero' Collserola tanca tots els seus accessos després de detectar-se un primer cas de pesta porcina al municipi de Barcelona
- Repte enquistat Més de 80 alcaldes catalans demanen regularitzar centenars d’urbanitzacions: «És el primer problema urbanístic del país»
- Un equip de metges descriu un cas clínic "extremadament inusual": una complicació cardíaca associada a una anestèsia habitual
- A l'exterior del centre Ferits tres nens de 9 anys, dos d'ells greus, després de l'explosió d'un experiment en una escola de Porqueres (Girona)
