El Barça aguanta l’"huracà Guy" i guanya el primer assalt
El bloc blaugrana, liderat per Parker i Abrines, doblega el Tenerife (96-86) malgrat l’actuació descomunal de l’escorta nord-americà (34 punts).
Va passar ahir pel Palau un huracà anomenat Kyle Guy, però el Barça va sobreviure a l’exhibició de l’escorta d’Indianapolis i va tirar endavant el primer assalt del play-off de quarts de la Lliga Endesa davant el Lenovo Tenerife (96-86). Comandat per Jabari Parker (23 punts) i Àlex Abrines (19), el bloc de Roger Grimau va triomfar en un elèctric partit. Dijous arribarà la segona batalla. Si guanyen els blaugrana, estaran en les semifinals, on ja espera el Reial Madrid, que va deixar fora el Gran Canària per la via ràpida.
La Lliga s’ha convertit en el bot salvavides del Barça per redreçar una temporada grisa que podria acabar en blanc. L’equip català, vigent campió de l’ACB, va caure en la final de Copa de febrer contra el Madrid i es va quedar fora de la final four el 8 de maig després d’un trist desempat al Palau contra l’Olympiacos.
Etern Huertas
Aquella setmana nefasta continuaria amb una altra derrota a casa contra l’Unicaja. Era innegociable una reacció davant el Tenerife de Txus Vidorreta, que va plantar cara malgrat la capital absència del gegant georgià Shermadini, de baixa fins a final de temporada per una fractura a les costelles. Sense l’MVP de la fase regular de l’ACB el 2021 i el 2023, el protagonisme va recaure en Guy i en un clàssic, l’etern Marcelinho Huertas, que complirà 41 anys el 25 de maig. Si el franctirador americà va firmar 34 punts, el base brasiler va sumar-ne 17 i un bon repertori d’assistències marca de la casa.
Aviat va començar el recital de Parker, que va inaugurar el marcador amb un triple i va anotar 11 punts al primer quart (28-16). La sagnia augmentar fins al temps mort de Vidorreta (35-19, m. 13). Llavors el "vendaval Guy" va créixer al màxim i els illencs van anar retallant punts. Només perdien per quatre en el descans (50-46) i van arribar a avançar-se en el tercer quart després d’un triple del nord-americà (55-57, m. 25).
Grimau va parar el crono, però l’intercanvi de cops es va mantenir fins a l’esprint final. El Tenerife va arribar per davant als cinc últims minuts (80-81), moment en què Guy es va apagar i Parker va reprendre el pols, ben secundat per Parra i Ricky. Amb un balanç final de 13 de 26 en triples, el Barça va acabar decantant una apassionant batalla. n
Notícies relacionadesFC Barcelona: Rubio (2), Laprovittola (9), Parra (9), Parker (23) i Vesely (10) –cinc inicial–; Willy (4), Abrines (19), Da Silva (5), Kalinic (5), Satoransky (8), Brizuela (-) i Jokubaitis (2).
Lenovo Tenerife: Huertas (17), Guy (34), Cook (6), Abromaitis (4) i Guerra (13) –cinc inicial–; Vicedo (3), Fitipaldo (-), Diop (-), Sastre (-), López (6), Salin (-) i Stevic (3).
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Eleccions legislatives a l’Argentina Milei es prepara per fer canvis amb el suport inèdit dels Estats Units
- Educació El ‘bullying’ s’enquista per les dificultats per identificar-lo
- El Zoo de Barcelona accelera la seva gran transformació amb l’horitzó al 2030: així seran els nous espais
- Anàlisi de la mala ratxa culer Seqüeles de la derrota al Bernabéu: Flick segueix amb el Barça desconfigurat
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: L’inici d’una gran aventura informativa molt més distesa, com un bon segon cafè
- Judici a Barcelona Roures asseu a la banqueta Bartomeu: l’acusa d’injuriar-lo i li reclama una multa i 100.000 euros
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
